با ما به سوباتان بیا!

به گزارش کتاب دینا، خبرنگاران : گاهی دلت بی بهانه رفتن می خواهد .رها شدن در زیبایی های تمام نشدنی، تا چشمانت شلوغی ها و روزهای خاکستری روزمرگی را لختی فراموش کند. دلت می خواهد غرق شوی در متانت شقایق های وحشی و آرامش دشت های بی پایان . ایران ما بسان بوم نقاشی زیباست و گوشه گوشه اش قطعه ای دل انگیز از این تابلو شگفت انگیز.

با ما به سوباتان بیا!

هما حاصلی / دلمان هوای سوباتان نموده است . با کتاب دینا همراه شو تا شانه به شانه هم به یکی از سرسبزترین ییلاقات ایران دوست داشتنی مان برویم. می دانی که سوباتان ازدیدنی های تالش است.

تالش برای من کلمه خاصی است انگار همواره در ذهنم تالش بوی باران می دهد .این کلمه را دوست دارم. بگذریم. داشتم می گفتم این ییلاق زیبا این ییلاق از شرق به جنگل های انبوه تالش و از غرب به ییلاقات اردبیل و دریاچه نئور و از شمال به رودخانه لیسار و ییلاقات خطبه سرا و از جنوب به منطقه ها ییلاقی آسبومار جوکندان می رسد.

در سوباتان تا چشم کار می نماید زیبایی است ؛ نقش هنرنمایی تحسین برانگیز خدا بر سیمای زمین. کافی است کوله سفر تان را بردارید و به این منطقه سفر کنید و در خنکای چمنزاران و گلزاران بی انتهایش شادمانی کنید.

کلبه های چوبی که با چوب بلوط ساخته شده اند و صدای دام ها و اسب های وحشی که به این طرف و آن طرف چمنزار می فرایند قاب رویاگونه ای است که اینک به واقعیت مبدل شده است و پیش دیدگان شماست.

پا چشمه های گواریش بنشینید و سادگی زندگی عشایر منطقه را بستایید .در سوباتان طبیعت معجزه نموده است آن قدر که ازچشمه باتمان بلاق ومنطقه باستانی غار گنج خانه و سرچشمه اصلی قنات سلسال وآبشار ورزان وسیاه چادرهای عشایری اطراف سوباتان و پارک طبیعی و جنگلی آلچالق و دریاچه نئورو آبشار ماهار واقع در روستای ماهار تا منطقه کاندی کِت در ساری بلاغ برای لذت از زیبایی فرصت دارید.

در سوباتان خوراک خوشمزه ای می پزند به نام سوجا دیله؛ که حتما باید امتحان کنید. مخلوطی از ماست محلی و گوشت گوسفند است. برای تهیه سوجا دیله گوشت گوسفند را ریز ریز در مخلوطی از روغن و کره سرخ می نمایند. بعد کمی ماست روی آن می ریزند و روی حرارت ملایم می گذارند تا جا بیفتد. باید بدانید که این منطقه پر از غذاهای بسیار خوشمزه است که در رستوران ها بازارچه سنتی سوباتان سرو می شوند.

سوغات این منطقه، پنیر، کره و ماست محلی معروف آن است. در خیاطی های این روستا هم می توانید لباس های محلی پشمی و گرم را تهیه کنید.برترین زمان سفر به سوباتان از اواخر اردیبهشت آغاز می گردد و به علت وزش باد تابستان ها هم ییلاق سوباتان خنک است.

ییلاق سوباتان در ارتفاع 2000 متری از سطح دریاست و در 22 کیلومتری شهر لیسار از توابع تالش و در 36 کیلومتری شمال غرب تالش استان گیلان واقع شده است.اگر به سوباتان دلکش رفتید جای ما را هم خالی کنید!

منبع: توریسم آنلاین

به "با ما به سوباتان بیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ما به سوباتان بیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید