برگزاری چهارمین جشنواره گل نرگس در سمنان

به گزارش کتاب دینا، به منظور احیاء و ترویج میراث طبیعی شهرستان سمنان با رویکرد معرفی میراث اجتماعی منطقه و قابلیت شهرستان سمنان در فراوری گل نرگس در کنار افزایش شادابی و نشاط در مردم چهارمین جشنواره گل نرگس، بیست و ششم بهمن ماه سال جاری برگزار می گردد.

برگزاری چهارمین جشنواره گل نرگس در سمنان

پنج شنبه هفته جاری، چهارمین جشنواره گل نرگس در سمنان برگزار خواهد شد. حمیدرضا دوست محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان در این رابطه گفت:

این جشنواره از ساعت 9 صبح پنج شنبه هفته جاری از امامزاده پیر علمدار سمنان به عنوان مرکز مذهبی متصل به تاریخ اجتماعی شهر سمنان شروع شده و با پیاده روی در طبیعت بکر و کوچه باغ های شهر سمنان و معرفی مراکز فراوریات محصولات بومی این شهر از جمله گل نرگس، ادامه پیدا می نماید.

طبق گفته دوست محمدی، بازدید از سیستم آب پخش کن سمنان با قدمتی 700 ساله و دژ چرمنه به عنوان منطقه استقراری اولیه شهر سمنان از دیگر برنامه های این جشنواره است.

وی در ادامه اضافه نمود:

عرضه سوغات و صنایع دستی استان سمنان، برگزاری کارگاه زنده فراوری صنایع دستی، عرضه آش و خوراک های محلی و پیاز گل نرگس، اجرای برنامه های شاد و متنوع و... از جمله برنامه های این جشنواره یک روزه است.

رئیس سازمان میراث استان سمنان در رابطه با گل نرگس توضیح داد:

گل نرگس به صورت خودرو در کنار جویبارها و باغات سمنان می روید و مورد توجه مردم محلی قرار گرفته است؛ چنان که گلدان های خاصی برای آن طراحی نموده اند تا پیازهای نرگس را در فضای مشبک آن بکارند و سرشاخه های نرگس در میزان های مختلف از این سفال بیرون می آید. گل نرگس سمنان دارای عطر و بوی متفاوت و منحصربه فردی نسبت به گل نرگس سایر منطقه ها کشور است. گل نرگس در فصل زمستان می روید و برترین زمان برای مشاهده نرگس زارهای سمنان، اوایل زمستان تا اواسط این فصل است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری چهارمین جشنواره گل نرگس در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری چهارمین جشنواره گل نرگس در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید