خشم بیکاران عربستان از ناکارآمدی دولت سعودی

به گزارش کتاب دینا، افراد بیکار در عربستان با هشتگ تجمع بیکاران بر سوء مدیریت مقامات سعودی تاکید کردند.

خشم بیکاران عربستان از ناکارآمدی دولت سعودی

به گزارش گروه بین الملل کتاب دینا به نقل از وبگاه عربی 21، افراد بیکار در عربستان با هشتگ تجمع بیکاران بر سوء مدیریت مقامات سعودی تاکید کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی کتاب دینا بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی کتاب دینا بخوانید. (کلیک کنید)

بیکاران سعودی در صفحات اجتماعی تاکید کردند: عربستان یکی از ثروتمندترین کشورهای عربی و بزرگترین تولید کننده نفت در جهان است اما این ثروتها بر کاهش میانگین بیکاری افراد تاثیری نداشته است.

بر اساس داده های اداره کل آمار عربستان در هفته گذشته، نرخ بیکاری در بین سعودی ها در خاتمه سه ماهه دوم سال گذشته 15.4 درصد بوده است. فعالان سعودی برخی از اطلاعات مقامات مربوط به بیکاری را از طریق هشتگ منتشر کردند، از جمله اینکه 53.5 درصد سعودی های بیکار دارای مدرک لیسانس هستند.

فعالان توئیتری خاطرنشان کردند که این آمار بیکاری نشان دهنده تزلزل در تصمیمات دولت، برنامه ریزی ضعیف و همچنین عدم صلاحیت مقامات سعودی در حل بحران های جامعه است درحالی که برخی از آن ها تاکید کردند که مقامات سعودی قرار بود شغل های متناسب با نیازهای آن ها را ایجاد کنند.

به گزارش منابع عربی، بیکاران سعودی تاکید کردند که مقامات سعودی نتوانسته اند بیکاری را کاهش دهند و به وعده هایی که داده اند عمل نکردند. این افراد به دنبال مجموعه ای از وعده های مقامات مبنی بر حل بحران بیکاری، خواستار راه حلی برای سنجش مهارت ها و شایستگی افراد بیکار شدند. جوانان عربستان سعودی که در دانشگاه های آمریکایی، اروپایی و سعودی تحصیل کرده اند، از بیکاری خود و در عین حال حضور مدیران خارجی در این کشور که دارای مدارک تقلبی هستند، ولی در رأس امور قرار دارند، در رنج و عذابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خشم بیکاران عربستان از ناکارآمدی دولت سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم بیکاران عربستان از ناکارآمدی دولت سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید