دادکان: مشکل ورزش ایران گدازاده ها هستند نه آقازاده ها، بروند سراغ فساد در باشگاه ها و فدراسیون ها

به گزارش کتاب دینا، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در زمان ریاست او هم فساد و پشت پرده وجود داشته است، گفت: مشکل فعلی ورزش ما گدازاده ها هستند نه آقازاده ها.

دادکان: مشکل ورزش ایران گدازاده ها هستند نه آقازاده ها، بروند سراغ فساد در باشگاه ها و فدراسیون ها

به گزارش گروه ورزشی کتاب دینا، محمد دادکان با اشاره به مسائل ورزش و فوتبال کشورمان گفت: باید ببینیم چه کسانی آدم ها را جابجا می کنند. درد ورزش ما این است. شما فردی را مسئول می کنی و وقتی آن فرد ورزش را نمی شناسد در عرض یک سال پنج مدیرعامل برای یک تیم می گذارد که نمی توانند امکانات مالی فراهم کنند. آن همه مشکل هم ایجاد می کنند. حرف های ما سرانجامی ندارد. آنکه خودش را به خواب زده است را نمی شود بیدار کرد.

وی ادامه داد: امروز که لیگ و ورزش تعطیل است، بهترین زمان برای بررسی عملکرد فدراسیون ها و باشگاه ها است. شما فدراسیونی داری که بیش از 100 میلیارد تومان بدهکار است، همینطور استقلال و پرسپولیس حداقل هرکدام 100 میلیارد تومان بدهکار هستند و تا الان برای پرداخت پولشان از چند جا پول گرفته اند. الان زمان بررسی مالی است.

دادکان بدون نام بردن از باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: مدیری می گذارند که 5 ماه می ماند و 6 میلیارد پول جابجا می کند. هیچ مدرکی هم باقی نمی ماند. وقتی سئوال می کنید می گوید پول را به بازیکنان داده ایم. از بازیکن سئوال می کنید می گویند پولی به ما نرسیده است. شفاف تر از این می شود بررسی کرد؟ اما این کار را نمی کنند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره وجود پشت پرده در ورزش تاکید کرد: پشت پرده خیلی زیاد وجود دارد. نه اینکه زمان من نبوده. زمان من هم پشت پرده و فساد بوده است. ولی ببینید فساد به کجا رسیده است. جامعه ما خسته شده است. دیگر کسی خبر ورزشی گوش نمی دهد. به این دلیل که فساد زیاد شده است.

دادکان که امروز یکشنبه با رادیو جوان گفتگو می کرد، اضافه نمود: خیلی ها می گویند آقازاده ها می آیند کارهایی در ورزش انجام می دهند. خودم اولین نفر این را گفتم ولی به این نتیجه رسیدم آقازاده ها قابل احترامند. اینها گدازاده هستند نه آقازاده. آقازاده که این کارها را نمی کند. این گدازاده ها هستند که در ورزش به آنها دور می دهیم و اعتبارشان را بالا می بریم و این افتضاحات را بار می آورند. وقتی هم می خواهید پیگیری کنید اجازه نمی دهند. اینقدر آب دنبال گودال گشته و آدم های خودشان را پیدا کرده اند که پیگیری شما به هیچ کجا نمی رسد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این مشکل را می شود حل کرد؟ یادآور شد: بله می شود. الان که لیگ تعطیل است. بروند سراغ فسادهای مالی باشگاه ها و فدراسیون ها.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا پیگیری ها تا الان نتیجه ای نداشته است و مجلس هم نتوانسته کاری انجام بدهد، گفت: می دانید چرا؟ چون بالادستی ها هم گرفتار هستند. 96 نفر از کنندگان مجلس رد صلاحیت می شوند به خاطر فساد. 40 نفر نمی آیند چون می گویند آبروریزی می شود. آن مجلس چه چیزی را می تواند بررسی مالی کند؟

دادکان در خصوص اینکه کنندگان جدید مجلس با تایید شورای نگهبان از این مسائل ندارند، تاکید کرد: مگر قبلی ها را شورای نگهبان تایید نکرده بود؟

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: فوتبال ایران بیشتر در حاشیه است. اگر در متن باشد فساد به این حد نمی رسد. مدیرانی که انتخاب می شوند چه کسانی هستند؟ بعد می گویند مدیر خراب کرد و خورد. پس چرا این مدیر را آوردید؟

دادکان درباره نقش بی اثر هیات مدیره باشگاه ها در انتخاب مدیرعامل اظهار کرد: در همه دنیا مجمع می گذارند و هیات مدیره مدیرعامل را انتخاب می کند. در کشور ما مدیرعامل انتخاب و به مجمع معرفی می شود؛ چه اتفاقی می افتد؟ این فساد ایجاد می کند. فساد در جامعه ما فراگیر است. فوتبال هم جزوی از این جامعه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دادکان: مشکل ورزش ایران گدازاده ها هستند نه آقازاده ها، بروند سراغ فساد در باشگاه ها و فدراسیون ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادکان: مشکل ورزش ایران گدازاده ها هستند نه آقازاده ها، بروند سراغ فساد در باشگاه ها و فدراسیون ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید