دیدار جداگانه خلیلزاد با غنی و عبدالله درباره کنفرانس افغانستان

به گزارش کتاب دینا به نقل از بی بی سی، زلمای خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، با محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله درباره آمادگی برای نشست استانبول صحبت کرده اند.

دیدار جداگانه خلیلزاد با غنی و عبدالله درباره کنفرانس افغانستان

در همین رابطه کاخ ریاست جمهوری افغانستان (ارگ) با انتشار بیانیه ای بیان نمود: در این ملاقات، هر دو طرف در مورد فرایند صلح و آمادگی برای نشست قریب الوقوع ترکیه، بحث و مصاحبه کردند.

خلیلزاد علاوه بر ملاقات با اشرف غنی، با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی صلح افغانستان نیزی در قصر سپیدار ملاقات کرده است. در این ملاقات معاونان، اعضای رهبری این شورا و تعدادی از شخصیت های سیاسی نیز حضور داشتند.

عبدالله عبدالله در این رابطه بیان نمود: در این ملاقات در مورد فرایند صلح دوحه، اجماع داخلی و آمادگی برای کنفرانس پیش رو در ترکیه صحبت شد و خلیلزاد از تسریع فرایند صلح و دستیابی به توافق جامع سیاسی استقبال کرد.

عبدالله تاکید کرده که افغانستان با طرح و دیدگاه مشترک به اجلاس استانبول می رود.

قرار است کنفرانس صلح افغانستان با شرکت رهبران دولت و چهره های سیاسی و نمایندگان طالبان در شهر استانبول به مدت 10 روز برگزار شود.

گفته می شود این کنفرانس از روز جمعه 27 فروردین آغاز می شود. در طرح صلح آمریکا که خلیلزاد به رهبران افغانستان پیشنهاد کرده، از ایجاد یک دولت انتقالی صلح صحبت شده که دارای بخش اجرایی مشترک با طالبان و ایجاد شورای عالی فقه است.

گفته می شود دولت افغانستان با تقسیم 50/50 قدرت با طالبان تا به امروز موافقت نکرده است.

پیشتر محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرده است و وی گفته که خودش مایل نیست در چنین انتخاباتی نامزد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دیدار جداگانه خلیلزاد با غنی و عبدالله درباره کنفرانس افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار جداگانه خلیلزاد با غنی و عبدالله درباره کنفرانس افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید