رویایی که به از دست دادن پیراهن شماره یک تیم ملی منجر شد

به گزارش کتاب دینا، خبرنگاران: علیرضا بیرانوند امروز قرارداد سه ساله ای با باشگاه پرسپولیس امضا کرد. یکی از اعضای تیم طلایی چند سال پیش پرسپولیس که دو سال پیش تصمیم به ترک این تیم گرفت حالا بار دیگر به این تیم بازگشته است. اما بیرانوند در این رفت و برگشت چه چیزی به دست آورد؟

رویایی که به از دست دادن پیراهن شماره یک تیم ملی منجر شد

به گزارش کتاب دینا، وقتی تیم ملی ایران در جهت جام جهانی 2018 روسیه بود کمتر کسی شک داشت که پیراهن شماره یک تیم ملی برازنده کسی جز علیرضا بیرانوند است. اما آیا حالا و در آستانه جام جهانی 2022 هم اوضاع چنین است؟

واقعیت این است که چنین نیست و نمی دانیم چند ماه بعد چه کسی قرار است سنگربان شماره یک تیم ملی ایران باشد. یکی از دلایل این رخداد بی شک تصمیم بیرانوند برای ترک پرسپولیس و ماجراجویی در اروپا بود. تصمیمی که از ابتدا هم معین بود با درصد بالایی از ریسک همراه است و نهایتا هم چنین شد.

دروازه بان برترین تیم ایران راهی نیمکت ذخیره های تیمی ناشناس در لیگ بلژیک شد و بعد از اینکه حتی در تیمی پایین جدولی در بلژیک نتوانست موفقیتی کسب کند به صورت قرضی راهی لیگ پرتغال شد. نهایت ماجرا هم چنین شد که علیرضا بیرانوند فهمید جایی در اروپا ندارد و برای همین به پرسپولیس بازگشت. در این میان هم تیم سابقش در نبود او تضعیف شد و هم شانس بازی در جام جهانی را از دست داد.

البته به تصمیم بیرانوند نمی توان ایرادی وارد کرد و هر بازیکنی حق دارد برای آینده حرفه ای اش تصمیم بگیرد و ریسک کند، ولی گاهی بعضی متغیر ها می تواند مقدار ریسک شما را کاهش دهد. برای نمونه کاملا معین است که بازیکنان ایرانی اگر در سنین پایین به لیگ های اروپایی نروند چندان امکان موفقیت در این لیگ ها را ندارند. برای همین اگر بازیکنی بعد از 25 سالگی به این لیگ ها برود باید بپذیرد که در فضای حرفه ای فوتبال اروپا چندان جذب نشود. بعلاوه تا کنون سابقه نداشته که یک دروازه بان لژیونر ایرانی در تیم های اروپایی بازی کند. بیرانوند این ریسک را به جان پذیرفت و حالا باید هزینه اش را با، اما و اگر در جهت جام جهانی بپردازد. او دیگر به مقدار چهار سال پیش که در پرسپولیس همواره بازی می کرد آماده نیست و رقبای گردن کلفتی هم برای پیراهن شماره یک دارد.

منبع: فرارو

به "رویایی که به از دست دادن پیراهن شماره یک تیم ملی منجر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویایی که به از دست دادن پیراهن شماره یک تیم ملی منجر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید