زیرساخت 36 روستای هدف گردشگری اردبیل تامین می گردد

به گزارش کتاب دینا، با توجه به رویکرد اخیر در جهت توسعه گردشگری روستایی و طبیعی با وجود قابلیت های فراوان گردشگری در حوزه های روستایی استان، جلسه ای به همین منظور با حضور نمایندگانی از امور روستائی و شوراهای استانداری، حفاظت محیط زیست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید.

زیرساخت 36 روستای هدف گردشگری اردبیل تامین می گردد

معاون جهانگردی استان هدف از برگزاری این جلسه را آنالیز اقدامات صورت گرفته از سوی فرمانداری شهرستان ها و اداره کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری در خصوص ساماندهی و توسعه زیر ساخت های روستاهای دارای جاذبه و روستاهای هدف جهانگردی به منظور جلب حداکثری جهانگردان و توسعه جامعه محلی و آنالیز چالش ها و فرصت های پیش روی توسعه جهانگردی روستاهای دارای جاذبه و روستاهای هدف جهانگردی بیان نمود.

قادر تقی زاده با اشاره به 68 روستای دارای قابلیت تاریخی و طبیعی در استان و ثبت ملی 12 روستا به عنوان روستای هدف جهانگردی، بیان نمود:

36 روستا نیز به عنوان روستای اولویت دار که دارای قابلیت های جهانگردی، تاریخی و طبیعی هستند جهت تأمین زیرساخت به فرمانداری ها ارسال شده و درحال حاضر پیگیر تأمین زیرساخت های آنها هستیم.

وی تهیه و نصب تابلوهای راهنمای جهانگردی براساس طرح مصوب در روستاهای هدف جهانگردی را از جمله اقدامات صورت گرفته بیان نمود و اضافه کرد:

برگزاری دوره آموزشی ویژه دهیارها و شوراهای اسلامی روستاهای هدف جهانگردی نیز با همکاری اداره کل امور روستایی استانداری اجرا شده است.

این مقام مسئول با اشاره به مسائل زیرساختی برای جذب جهانگرد، از دستگاه های اجرایی مربوطه خواست، تأمین زیرساخت های جهانگردی این روستاها را در اولویت برنامه های خود در سال های آینده قرار دهند.

تقی زاده با اشاره به انتخاب هتل واقع در روستای خمس به عنوان چهارمین طرح برتر در سطح کشور، ابراز امیدواری کرد: تعداد این طرح ها و ایده ها در استان افزایش یابد.

معاون جهانگردی استان از دستگاه های اجرایی مربوطه خواست تا بیشترین همکاری را در جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در این روستاها به منظور شناساندن بیش از پیش آنها داشته باشند.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو

به "زیرساخت 36 روستای هدف گردشگری اردبیل تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت 36 روستای هدف گردشگری اردبیل تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید