شهربازی تیبیدابو؛ از مراکز تفریحی جذاب بارسلونا، عکس

به گزارش کتاب دینا، این شهر به دلیل اهمیت فراوانی که در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، تجاری، ورزشی و غیره دارد، یک شهر جهانی محسوب می گردد. بارسلونا در صنعت گردشگری بسیار پیروز عمل نموده است.

شهربازی تیبیدابو؛ از مراکز تفریحی جذاب بارسلونا، عکس

طبیعت زیبا، بناهای تاریخی مهم، موزه های فراوان، معماری مدرن و خوراکی های لذیذ از جمله دلایل محبوبیت و موفقیت بارسلونا در حوزه گردشگری هستند. یکی از جاهای دیدنی بارسلونا، پارک ها و مراکز تفریحی آن است. شهربازی تیبیدابو یکی از مراکز تفریحی جذابی است که در شهر بارسلونا نهاده شده است.

چرا بازدید از شهربازی تیبیدابو پیشنهاد می گردد؟

شهربازی تیبیدابو یکی از قدیمی ترین شهربازی های دنیا است.

چشم انداز جذاب و کاملی از شهر بارسلونا را در اختیارتان قرار می دهد.

می توانید از کلیسای زیبای قلب مقدس عیسی مسیح بازدید کنید.

تاریخچه شهربازی تیبیدابو

شهربازی تیبیدابو یکی از قدیمی ترین شهربازی های دنیا است که همچنان کار می نماید. این شهربازی در سال 1900 ساخته شده است و در سال 1905 اولین وسایل بازی آن، در معرض عموم نهاده شده است. در سال های اولیه وسایل بازی کمی در شهربازی تیبیدابو قرار داشت ولی موفقیت پارک باعث شد تعداد وسایل بازی بیشتر گردد.

تا دهه 90 میلادی آینده پارک ابهام بود و در نهایت به خاطر ورشکستگی به کمپانی Chupa Chups واگذار شد و سپس تحت مالکیت شورای محلی نهاده شد. جالب است بدانید قدیمی ترین سواری شهربازی که همچنان کار می نماید ‘Magatzem de les Bruixes i els Bruixots‘ است. این وسیله در سال 1915 ساخته شده است.

معماری شهربازی تیبیدابو

شهربازی تیبیدابو بر روی کوه تیبیدابو ساخته شده است. تیبیدابو بلندترین کوه رشته کوه سرا د کلسرولا است. این کوه 512 متر ارتفاع دارد و از جاذبه های مهم شهر بارسلونا است. مساحت این شهربازی در حدود 70000 متر مربع است و 25 وسیله بازی متفاوت دارد. محوطه داخل شهربازی برای گردش و پیک نیک بسیار مناسب است. همچنین داخل شهربازی رستوران ها و کافه هایی قرار دارند.

جاذبه های دیگر پارک تیبیدابو

کلیسای ساگرات کور: کلیسای سحرانگیزی در بالای کوه تیبیدابو نهاده شده است که از مهم ترین جاذبه های پارک تیبیدابو است. این کلیسا به دلیل قرار دریافت بر روی کوه از تمام نقاط شهر دیده می گردد. فضای داخلی کلیسا بسیار زیبا، آرامش بخش و پر از نقاشی های جذاب است. همچنین مجسمه ای از حضرت مسیح بر روی کلیسا نهاده شده است و به همین دلیل این کلیسا به معبد قلب مقدس مسیح شهرت پیدا نموده است.

برج کلسرولا: یکی دیگر از بناهای مهمی که در پارک تیبیدابو نهاده شده است، برج کلسرولا است. این بنا در سال 1991 توسط معماری به نام نورمن فاستر برای المپیک 1992 طراحی شده است. برج مخابراتی کلسرولا وظیفه پوشش برنامه های تلویزیونی را برعهده دارد. این برج طراحی مینیمال و منحصر به فردی دارد. بالای برج مرتفع ترین قسمت شهر بارسلونا است.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از شهربازی تیبیدابو چه قدر است؟

هزینه بازدید از شهربازی تیبیدابو در حدود 25 یورو است. شهربازی تیبیدابو پر از وسایل بازی جذاب است و بهتر است یک بعد از ظهر کامل به بازدید از این شهربازی اختصاص دهید.

فصل مناسب برای بازدید از شهربازی تیبیدابو چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به بارسلونا برای بازدید از جاذبه ها و شرکت در فستیوال ها فصل بهار است. ولی اگر فقط می خواهید در شهر گردش کنید و قصد شرکت در فستیوال ها را ندارید، هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما در نظر داشته باشید که فصل پاییز به دلیل خلوت تر بودن مناسب تر است.

چگونه به شهربازی تیبیدابو برویم؟

برای رفتن به شهربازی می توانید از اتوبوس و یا قطار استفاده کنید. برای استفاده از اتوبوس باید در میدان کاتالونیا سوار اتوبوس های مخصوص تیبیدابو بشوید. این اتوبوس ها شما را تا شهربازی تیبیدابو می رسانند. یک روش دیگر استفاده از قطار است. در حقیقت استفاده از این قطار نیمی از جذابیت رفتن به شهربازی تیبیدابو است.

باید در میدان کاتالونیا سوار قطار شده و در خیابان تیبی دابو پیاده شوید. در این محل ایستگاه قطار های قدیمی تیبیدابو قرار دارند که مربوط به سال 1901 هستند. این قطار های آبی رنگ بامزه تا وسط کوه حرکت می نمایند. این مکان جذاب ترین منظره بارسلونا را دارد، پس از اینکه به اندازه کافی از تماشای شهر لذت بردید، سوار قطار شده و در شهربازی تیبیدابو پیاده شوید.

در نزدیکی شهربازی تیبیدابو چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

برج مخابراتی کلسرولا: 800 متر

رصدخانه فابرا: 1.5 کیلومتر

پارک Jardines del Viver de Can Borni: 2.2 کیلومتر

چشمه بودلرا: 4.6 کیلومتر

صومعه پدرالبس: 7.4 کیلومتر

موزه علم کوسموکایخا: 7.9 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی شهربازی تیبیدابو برای اقامت وجود دارد؟

هتل گران هتل لا فلوریدا: 600 متر

هتل آباک: 7.9 کیلومتر

هتل کاتالونیا پارک گوئل: 8.4 کیلومتر

هتل آبا گاردن: 8.5 کیلومتر

هتل زنیت بارسلونا: 8.9 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به شهربازی تیبیدابو هستند؟

رستوران میرابه: 4 کیلومتر

رستوران اسادور دی اراندا: 7.6 کیلومتر

رستوران نونی: 8.2 کیلومتر

رستوران ماتیس: 8.7 کیلومتر

رستوران کارمن: 9.7 کیلومتر

منبع: گردشبان

به "شهربازی تیبیدابو؛ از مراکز تفریحی جذاب بارسلونا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهربازی تیبیدابو؛ از مراکز تفریحی جذاب بارسلونا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید