مجتمع خدماتی گردشگری در بوئین میاندشت احداث می گردد

به گزارش کتاب دینا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مجتمع خدماتی گردشگری در بوئین میاندشت احداث می گردد.

مجتمع خدماتی گردشگری در بوئین میاندشت احداث می گردد

جواد فرهادی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی شهرستان بوئین میاندشت درباره شرایط ابنیه تاریخی و توریستی شهرستان بوئین میاندشت اظهار کرد: در حال حاضر دو اثر ثبت ملی در شهرستان داریم که شامل قلعه تخماقلو و حمام کرچ می گردد. قلعه تخماقلو یا همان قلعه هژبرپور حالت مسکونی دارد که استحکام بخشی آن صورت گرفته اما هنوز احتیاج به بازسازی دارد. برای استحکام بخشی حمام کرچ نیز احتیاج به تأمین اعتبار داریم و در کل اماکن تاریخی همواره باید در حال بازسازی باشند تا برای نسل های آینده حفظ شوند.

وی اضافه نمود: قلعه تخماقلو بنای ارزشمندی از دوره قاجاریه است که در جذب توریست و بهبود شرایط مالی منطقه تأثیر زیادی داشته است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی شهرستان بوئین میاندشت توضیح داد: سرچشمه افوس دارای ظرفیت توریستی زیادی است که البته از این ظرفیت با ایجاد زیرساخت های توریستی استفاده هم شده است، اما سایر جاذبه های توریستی شهرستان مغفول مانده اند. برای مثال تفرجگاه نوغان تنها مورد استفاده مردم محلی قرار میگیرد و زیرساخت های لازم برای جذب توریست در این تفرجگاه ایجاد نشده است.

فرهادی ادامه داد: اکنون یک خانه بومگردی داریم که جز نخستین خانه های بومگردی ایجاد شده در استان اصفهان است که دارای پذیرش فعال توریستان است که تأثیر زیادی در اسکان مؤثر توریستان دارد. البته با کمبود اقامتگاه برای توریستان در شهرستان روبرو هستیم که این کمبود در تعطیلات بیشتر نمود پیدا می نماید. هنوز هتل در بوئین میاندشت نداریم و تنها یک میهمان پذیر و سه سوئیت داریم که جوابگوی اسکان توریستان نیست.

وی گفت: وجود یک خانه بومگردی کافی نیست و باید 5 خانه بومگردی در شهرستان ایجاد گردد تا جوابگوی اسکان توریستان باشد. البته باید توجه کنیم که خانه بومگردی، مسافر خاص خود را دارد. در آینده نزدیک برای راه اندازی هتل، میهمان پذیر و مجتمع رفاهی تفریحی در بوئین میاندشت اقدام می گردد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی شهرستان بوئین میاندشت اضافه نمود: تنها روستای ارمنی نشین کشور به نام روستای زرنه در این شهرستان واقع است که یک کلیسا هم در آن وجود دارد. حدود 35 پرونده از آثار تاریخی شهرستان بوئین میاندشت برای ثبت در آثار ملی به تهران ارسال شده است.

فرهادی اظهار کرد: مشکل خاصی در بخش صنایع دستی شهرستان نداریم و صنایع دستی مانند میناکاری، گیوه بافی، سبد بافی، قلم زنی، مشبک چوب و ملیله سازی در بوئین میاندشت رواج دارد. بعضی از هنرمندان صنایع دستی بیمه بوده و بعضی دیگر به شکل خویش فرما بیمه هستند. تنها مشکل بازاریابی در بخش صنایع دستی داریم که البته با همکاری شهرداری قرار است یک بازارچه صنایع دستی و یک خانه صنایع دستی برای ترویج و فروش این صنایع ایجاد کنیم.

وی گفت: بودجه سالانه اداره میراث فرهنگی در مقایسه با سایر ادارات پایین تر است و به هیچ وجه کفاف بازسازی آثار تاریخی را نمی دهد. برای مثال در سال 1395 برای بازسازی قلعه تخماقلو بالغ بر 500 میلیون تومان از اعتبارات ملی هزینه شد و اکنون 4 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی این قلعه تاریخی احتیاج است. موزه باستان شناسی غرب استان نیز در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی شهرستان بوئین میاندشت گفت: جاذبه های طبیعی توریست این شهرستان مثال زدنی است که چشمه سارهای اطراف منطقه افوس یکی از این جاذبه های طبیعی محسوب می گردد. کوشش زیادی برای ورود بخش خصوصی به منظور ایجاد زیرساخت های توریستی انجام داده ایم که استقبال چندانی نشد، اما در آینده ای نزدیک با ورود یک سرمایه گذار بخش خصوصی یک مجتمع خدماتی توریستی احداث می گردد.

فرهادی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی سه اثر تاریخی شهرستان بوئین میاندشت تخصیص یافت.

منبع: همگردی

به "مجتمع خدماتی گردشگری در بوئین میاندشت احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع خدماتی گردشگری در بوئین میاندشت احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید