وزیر خارجه عراق: ایران و عربستان در بغداد در حال مذاکره هستند

به گزارش کتاب دینا، وزیر امور خارجه عراق با تاکید بر ادامه تلاش های این کشور برای کمک به تنش زدایی میان برخی کشور های منطقه، گفت: مقامات ایران و عربستان درحال مذاکره درباره برخی از مسائل خود در بغداد هستند.

وزیر خارجه عراق: ایران و عربستان در بغداد در حال مذاکره هستند

به گزارش ایرنا، فواد حسین امروز (چهارشنبه) پس از دیدار دوجانبه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد با حضور در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اهداف سفر خود به پاکستان و مباحث بررسی شده با مقامات پاکستانی را تببین کرد.

وی با ابراز نگرانی از شرایط افغانستان و تاکید بر بر آنچه که نقش مهم اسلام آباد برای کمک به پیشبرد فرایند صلح در این کشور همسایه خواند، اضافه نمود: راهکار سیاسی و مسالمت آمیز باید برای برون رفت بحران افغانستان به کار گرفته شود.

فواد حسین با اشاره به اهمیت مناسبات عراق با شرق و جنوب غرب آسیا از جمله پاکستان و هند، خواستار حل مسالمت آمیز مناقشه کشمیر میان این دو کشور همسایه شد.

وی در ادامه طی پاسخ به پرسش برخی کتاب دینا با اشاره به برنامه ریزی دولت عراق برای میزبانی از سران کشور های منطقه، گفت: بغداد میزبان کنفرانس کشور های همسایه عراق خواهد بود که دستور کار آن همکاری مشترک برای صلح و رفع سوء تفاهمات میان برخی کشور های منطقه است.

وزیر امور خارجه عراق گفت: ما طی سال های اخیر شاهد تشدید تنش ها میان برخی کشور ها هستیم که تاثیرات مستقیمی بر عراق هم دارد، بنابراین مصمم هستم تا با دعوت از سران کشور های منطقه به کنفرانس بغداد به تنش زدایی و حل اختلافات کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران و عربستان درحال مذاکره در بغداد درباره مسائل دوجانبه هستند، خواستار نقش آفرینی موثر این دو کشور برای کمک به حل مسئله یمن شد.

وزیر امور خارجه پاکستان هم با استقبال از نقش بغداد برای کمک به تنش زدایی در منطقه، گفت: ما شاهد تلاش های دولت عراق برای کمک به رفع اختلافات میان دو کشور بزرگ و مهم اسلام و منطقه هستیم.

قریشی اضافه نمود: پاکستان امیدوار تا اختلافات میان کشور های منطقه با تماس، تعامل و مذاکره حل و فصل شود.

منبع: فرارو

به "وزیر خارجه عراق: ایران و عربستان در بغداد در حال مذاکره هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه عراق: ایران و عربستان در بغداد در حال مذاکره هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید