کمپین دیده بان حقوق بشر علیه سفید جلوه دادن پرونده حقوق بشری عربستان

به گزارش کتاب دینا، دیده بان حقوق بشر از راه اندازی کمپین جهانی علیه کوشش های مقامات عربستان سعودی برای برجسته و درخشان جلوه دادن پرونده حقوق بشری این کشور اطلاع داد.

کمپین دیده بان حقوق بشر علیه سفید جلوه دادن پرونده حقوق بشری عربستان

به نقل از عربی21، دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای خاطرنشان کرد که یک کمپین جهانی را به منظور مقابله با کوشش مقامات سعودی برای درخشان جلوه دادن پرونده حقوق بشر این کشور راه اندازی نموده است.

دیده بان حقوق بشر پرونده و سابقه حقوق بشری عربستان را ننگین خواند.

در این بیانیه آمده است که دولت عربستان میلیاردها دلار برای میزبانی رویدادهای مهم تفریحی، فرهنگی و ورزشی به عنوان یک استراتژی آگاهانه هزینه نموده است تا توجه ها را از خود به عنوان کشوری که مرتکب تخلفات گسترده می گردد، منحرف کند.

دیده بان حقوق بشر در ادامه آورده است: ما طی دو سالی که از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی توسط مأموران سعودی در دوم اکتبر 2018 می گذرد، شاهد محاکمه و یا بازپرسی از مقامات بلند پایه ای که در این قتل دست داشته اند، نبوده ایم و از آن موقع تا کنون دولت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان رویدادهایی را سازماندهی و تأمین اقتصادی نموده است که برجسته ترین هنرمندان، مشاهیر و ورزشکاران بین المللی در آنها حضور داشته اند.

طبق این گزارش، کمپین راه اندازی شده توسط دیده بان حقوق بشر همچنین درصدد برقراری ارتباط با برگزارنمایندگان و شرکت نمایندگان در رویدادهای مهم بین المللی تحت حمایت و رهبری دولت عربستان سعودی است و از آنها می خواهد تا به شکل علنی درباره مسائل حقوقی صحبت نمایند و یا اگر هدف اصلی از برگزاری یک رویداد درخشان نشان دادن کارنامه حقوق بشری عربستان است، در آن شرکت ننمایند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "کمپین دیده بان حقوق بشر علیه سفید جلوه دادن پرونده حقوق بشری عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپین دیده بان حقوق بشر علیه سفید جلوه دادن پرونده حقوق بشری عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید