شروع تعویض سوخت سالیانه و تعمیرات برنامه ریزی شده نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش کتاب دینا، مطابق برنامه ریزی های اجرا شده و با هماهنگی مدیریت شبکه برق کشور از تاریخ شنبه 10مهر ماه1400، فعالیت بارگذاری سالیانه سوخت نو و انجام بازرسی های فنی و تعمیرات اساسی تجهیزات مهم نیروگاه اتمی بوشهر شروع شد.

شروع تعویض سوخت سالیانه و تعمیرات برنامه ریزی شده نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش ایسنا، تعویض سوخت سالیانه و انجام بازرسی های فنی با هدف حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن نیروگاه اتمی بوشهر و افزایش طول عمر مفید تجهیزات منحصر به فرد آن الزامی می باشد.

از زمان شروع بهره برداری از این نیروگاه، معادل 78 میلیون بشکه نفت خام صرفه جویی و از انتشار 43 میلیون تن گازهای آلاینده جلوگیری شده است. عدم فراوری گازهای گلخانه ای یکی از اصلی ترین مزایای نیروگاههای اتمی می باشد و به همین دلیل در سال های اخیر توسعه گسترده، احداث و بهره برداری از نیروگاه های اتمی در دستور کار کشورهای پیشرفته و در حال توسعه قرار گرفته است.

لازم به ذکر است؛ نیروگاه اتمی بوشهر با توان فراوری 1000 مگاوات، از بدو راه اندازی تا به امروز با رسیدن به مرز فراوری 51 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تأمین انرژی الکتریکی مورد احتیاج کشور ایفا کرده است. بعلاوه این نیروگاه در امسال با فراوری مداوم، نقشی معین کننده و تأثیرگذار در عبور از پیک تابستانی و اوج مصرف برق در کشور داشته است.

هم اکنون بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر به وسیله متخصصین متعهد داخلی درحال انجام بوده و کشور ایران،در زمره کشورهای دارای توانایی بهره برداری ازنیروگاه های اتمی واقع شده است.عملکرد ایمن و مطمئن این نیروگاه، به صورت مستمر تحت نظارت سازمان های نظارتی داخلی و خارجی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و اتحادیه جهانی بهره برداران هسته ای (WANO) است.

2323

منبع: خبرآنلاین

به "شروع تعویض سوخت سالیانه و تعمیرات برنامه ریزی شده نیروگاه اتمی بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تعویض سوخت سالیانه و تعمیرات برنامه ریزی شده نیروگاه اتمی بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید