آمریکا طرح روسیه برای محدودیت دسترسی به دریای سیاه را محکوم کرد

به گزارش کتاب دینا به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت که این کشور تصمیم روسیه برای بستن بخش هایی از دریای سیاه به روی کشتی های خارجی را تلاشی برای تضعیف و بی ثبات سازی اوکراین می داند.

آمریکا طرح روسیه برای محدودیت دسترسی به دریای سیاه را محکوم کرد

ند پرایس روز دوشنبه در بیانیه ای با ادعای اینکه این تصمیم اخیر روسیه یک تنش زایی بی فایده در کارزار کنونی مسکو برای تضعیف و بی ثبات سازی اوکراین است، گفت که ایالات متحده نگرانی عمیق خود را نسبت به طرح های روسیه برای ممانعت از تردد کشتی های خارجی و قایق های دولتی در بخش هایی از دریای سیاه ابراز می نماید.

پرایس همچنین بار دیگر به نگرانی های واشنگتن از آرایش نظامی روسیه در امتداد مرزها اشاره نمود.

این مقام وزارت خارجه ایالات متحده با تأکید مجدد بر حمایت پایدار واشنگتن از حاکمیت، یکپارچگی سرزمینی در درون مرزهای رسمی بین المللی، و تعمیم آن به آب های سرزمینی اوکراین به مقامات کی یفِ توصیه کرد که به خویشتنداری خود در برابر اقدامات تحریک آمیز روسیه ادامه دهند و از طرف روسی نیز خواست تا حمله های پی در پی به قایق ها در این منطقه را متوقف نموده و به آرایش نظامی خود در امتداد مرز اوکراین و شبه جزیره کریمه سرانجام دهد.

گفتنی است که در پی اظهارات جنجالی جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده علیه ولادیمیر پوتین همتای روسی خود و اقدام مسکو در فراخواندن سفیر روسیه از واشنگتن باعث تشدید تنشها در روابط دو کشور شد.

اما دولت آمریکا پا را از این هم فراتر گذاشت و پنجشنبه هفته گذشته 32 شخصیت حقیقی و حقوقی را به بهانه مشارکت احتمالی در کوشش های دولت روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده و سایر اقدامات ضد اطلاعاتی، هدف تحریم قرار داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا طرح روسیه برای محدودیت دسترسی به دریای سیاه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا طرح روسیه برای محدودیت دسترسی به دریای سیاه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید