زیباترین موزه های دنیا ، بخش اول

به گزارش کتاب دینا، در سراسر دنیا، موزه های زیادی وجود دارند. بسیاری از این موزه ها، خودشان یک موسسه فرهنگی به شمار می رود. این ساختمان ها دارای عناصر فرهنگی و قابل توجهی هستند.

زیباترین موزه های دنیا ، بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین موزه های دنیا را به شما معرفی کنیم.

موزه ملی تاریخ

Natural History Museum, London, England, UK

یکی از سه موزه اصلی در خیابان اکسهیبیشن در شهر لندن، موزه ملی تاریخ است که در آن، 80 میلیون آثار تاریخی وجود دارد که از جمله برجسته ترین آن ها می توان به اسکلت نهنگی اشاره نمود که در بالای تالار هینتز قرار گرفته است. این ساختمان به سبک معماری رومی است و در سال 1881 میلادی افتتاح شده است. این ساختمان، به وسیله کاپیتان فرانسیس فاوک طراح شده است. این ساختمان دارای جو ویکتوریایی لندن است.

موزه سولومون آر گوگنهایم

Solomon R. Guggenheim Museum, New York City, New York, USA

موزه سولومون آر گوگنهایم، به وسیله یکی از مهم ترین طراحان قرن بیستم میلادی یعنی فرانک للوید رایت طراحی شده است. این موزه از زمان افتتاح خود در سال 1959 میلادی، به چشم انداز برجسته ای در شهر نیویورک تبدیل شده است. مهم ترین ویژگی این ساختمان، گالری استوانه ای شکل آن است که با یک سطح شیبدار از سطح زمین تا سقف به صورت مارپیچ و پیوسته امتداد دارد. مجموعه های داخل این موزه شامل آثار هنری از دوره مدرن و امروزی است.

موزه هنر مدرن فورت ورث

Modern Art Museum of Fort Worth, Fort Worth, Texas, USA

موزه هنر مدرن فورت ورث که به نام موزه مدرن شناخته می گردد، یکی از پیشگامانه ترین آثار هنری امروزی و مدرن را در خود جای داده است. این ساختمان به وسیله معمار ژاپنی تادئو آندو طراحی شده و در سال 2002 میلادی به روی عموم باز شده است. این موزه دارای پنج غرفه بزرگ است. این موزه، بیش از سه هزار آثار هنری از افرادی همانند پابلو پیکاسو، جکسون پولاک و سیندی شرمن را در خود جای داده است.

موزه لوور

Musée du Louvre, Paris, France

موزه لوور پاریس، بزرگترین موزه دنیا به شمار می رود؛ این موزه بیشتر برای هرم شیشه ای خود و بعلاوه نمای سبک باروک خود شناخته می گردد. این ساختمان در ابتدا در قرن دوازدهم میلادی به عنوان یک قلعه ساخته شده بود. دستور ساخت آن را فیلیپ دوم در دست داشته است. در طی انقلاب فرانسه، تصمیم گرفته شد تا از این ساختمان به عنوان موزه ای برای نمایش آثار هنری این کشور استفاده گردد. امروزه بیش از 38 هزار اثر هنری در این موزه وجود دارد که مشهورترین آن نیز نقاشی مونا لیزای لئوناردو داوینچی است.

موزه ایروان

Erawan Museum, Samut Prakan, Thailand

موزه ایروان در درون یک مجسمه فیل سه سر قرار گرفته است. این موزه، دارای سه طبقه است که نمایانگر دنیای زیرین، زمین و بهشت است. این سازه 250 تنی با مس سبز رنگ ساخته شده است و حدود 29 متر ارتفاع دارد. در درون این موزه تایلندی، آثار نادری از ظروف چینی، گلدان های ویتنامی و ست چای خوری سلسله چاکری وجود دارد.

موزه ملی تاریخ و فرهنگ آفریقایی-آمریکایی

National Museum of African American History and Culture, Washington DC, USA

این موزه به تنهایی برای به تصویر کشیدن زندگی آفریقایی و آمریکایی اختصاص یافته است. این موزه در سال 2016 میلادی افتتاح شده بود و دارای یک نمای درخشان و برنزی خیره کننده است که به یک ساختمان برجسته در واشنگتن دی سی تبدیل شده است. این موزه بیش از 40 هزار اثر را در درون خود جای داده است که از جمله آن ها می توان به مجموعه اسمیتسونیان اشاره نمود.

موزه آکروپولیس

Acropolis Museum, Athens, Greece

موزه آکروپولیس در شهر آتن، به وسیله برنارد شومی طراحی شده است و یک نمونه قابل توجه از ترکیب نو و قدیم است. این ساختمان روی بخش هایی از ساختمان های دوره رومی ها و اوایل بیزانس ساخته شده است. مجموعه این موزه در سه طبقه به نمایش گذاشته شده اند. این ساختمان به شکلی طراحی شده تا با جهت گیری کاردینال معبد باستانی آکروپولیس تطابق داشته باشد.

موزه هنر معاصر نیتروی

Niterói Contemporary Art Museum, Niterói, Brazil

موزه هنر معاصر نیتروی مشرف به خلیج گوانابارا در برزیل است که شبیه به یک ساختمان از یک فیلم علمی-تخیلی است. این موزه به وسیله یک معمار برزیلی سرشناس به نام اسکار نیمایر ساخته شده است. این موزه علاوه بر ظاهر خود، برای مجموعه آثار معاصر خود شناخته می گردد. این موزه بعلاوه دارای چشم انداز های بسیار خوبی به خلیج، ریودژانیرو و کوهستان سوگارلوف است.

بنیاد لوئیس ویتون

Fondation Louis Vuitton, Paris, France

بنیاد لوئیس ویتون علاوه بر اینکه یک موسسه فرهنگی به شمار می رود، یک موزه است. این موزه به طراح مد افسانه ای فرانسوی و خالق هنر معاصر به این شکل نام گذاری شده است. فرانک گهری، معمار پشت این ساختمان است. او از ابرها برای ساخت این ساختمان الهام گرفته است. این ساختمان بعلاوه الهام گرفته از دیگر ساختمان های شیشه ای بزرگ در شهر پاریس همانند گرند پالایس است. بنیاد لوئیس ویتون در دو طبقه خود دارای 11 گالری مختلف است.

موزه هنر میلواکی

Milwaukee Art Museum, Milwaukee, Wisconsin, USA

موزه هنر میلواکی در درون سه ساختمان جداگانه قرار گرفته است و نمایشگاه کوادراسی آن، برجسته ترین بخش این موزه محسوب می گردد. با اینکه این موزه بزرگترین مجموعه های آثار از جورجیا اوکیف را در درون خود جای داده است اما این خود موزه است که بیشترین توجه را بدست آورده است. این ساختمان شامل یک بخش بال مانند و متحرک است. این بخش، با بازتاب کردن نور خورشید، از گرمای زیاد ساختمان جلوگیری می نماید. این باله حدود 66 متر باز می گردد و کل ساختمان را در برمی گیرد. این باله در طی شب، جمع می گردد.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "زیباترین موزه های دنیا ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین موزه های دنیا ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید