لزوم تشکیل فراکسیون اقتصاد و گردشگری در مجلس

به گزارش کتاب دینا، رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت:درصدد هستیم با هماهنگی بین دولت و مجلس فراکسیون اقتصاد و گردشگری را با موضوع کمیسیون مالی راه اندازی کنیم.

لزوم تشکیل فراکسیون اقتصاد و گردشگری در مجلس

به گزارش کتاب دینا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی روز پنجشنبه 19 تیرماه 1399 در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوص استان کرمان اضافه کرد: به منظور حمایت از فعالان صنعت جهانگردی که بیشتر لطمات را از کرونا متحمل شده اند، باید برش جهانگردی برای تعیین های مالی استان کرمان تعریف و مأموریت ها در هر بخش ابلاغ گردد.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه در سطح استان کرمان تعیین های مالی فعالیت می نمایند پیشنهاد می گردد در هر منطقه جغرافیایی تعریفی برای فعالیت تعیین ها در حوزه جهانگردی داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بیشترین بخشی که در ایران و خارج از کشور از کرونا متضرر شده بخش جهانگردی است و انتظار می رود وزارت میراث فرهنگی و ادارات کل استان ها برنامه و اقدامات یاری نماینده به حل مشکل را ارائه دهند.

او تأکید کرد: باید راهکارهایی برای سرپا نگه داشتن بخش جهانگردی و کنار آمدن با کرونا را پیدا و عملیاتی کنیم.

پور ابراهیمی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در مقطع کنونی با برنامه های کوتاه مدت جلو می رود که باید در این زمینه برنامه های بلندمدت تهیه و اقدامات ماندگاری انجام گردد.

او توضیح داد: باید گزارش کامل از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در خصوص مسائل بیمه، بانک و مالیات تهیه گردد و ادارات صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و جهانگردی و کشاورزی در جلسه فوق العاده شورا درباره اجرای مصوبات حمایت از بنگاه های حوزه جهانگردی در زمان کرونا گزارش دهند.

رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: باید بدانیم سرانه یارانه پرداختی جهانگرد خارجی در ایران چقدر است زیرا این گزارش در اقتصاد جهانگردی برای ما حائز اهمیت است.

کرونا بیش از 5هزار نفر را در حوزه جهانگردی استان کرمان بیکار کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان کرمان در ادامه گفت: بیش از 5هزار نفر در حوزه جهانگردی استان کرمان بیکار شدند و نیروهای متخصص و آموزش دیده در صنعت هتلداری تعدیل شده اند.

فریدون فعالی اظهار کرد: باید نگاه به بخش جهانگردی استان کرمان اصلاح گردد و احتیاج به نگاه ویژه و خاص در این بخش داریم.

او با اشاره به اینکه 546 واحد جهانگردی در استان کرمان در حال فعالیت است که 4048 نفر در این واحدها شاغل هستند، گفت: در مجموع 8598 نفر به صورت مستقیم و 25هزار و 794 نفر به صورت غیرمستقیم در بخش واحدهای اقامتی مشغول به فعالیت هستند.

فعالی با بیان اینکه 1660میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه جهانگردی استان کرمان در دست اقدام است، اضافه کرد: خوشبختانه شاهد اضافه شدن تخت به ظرفیت اقامتی استان کرمان به تعداد 2125 تخت هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه هم اکنون 70هزار نفر در بخش صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: استان کرمان دارای 74 رشته فعال صنایع دستی، 50 آکادمی و 300 فروشگاه صنایع دستی در بخش صنایع دستی است.

او با اشاره به اینکه استان کرمان دارای هفت اثر ثبت جهانی و 720 اثر ثبت ملی است، بیان نمود: این استان ظرفیت های خوبی در بخش جهانگردی دارد که با گوشه نگاهی به آن ها می توان خیلی از چالش های مالی را حل کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان کرمان بیان نمود: در دوران شیوع ویروس کرونا 346 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به بخش جهانگردی استان کرمان وارد شده است.

او توضیح داد: پیشنهاد می گردد بسته های حمایتی دولت از اسفند 98 تا اردیبهشت ماه سال جاری که برای واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا بود تا سرانجام سال تمدید گردد و سه درصد پرداخت شده بیمه بیکاری به ازای نیروی کار تعدیل شده به کارفرمایان حوزه جهانگردی برگشت داده گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه خواهان پرداخت تسهیلات بلندمدت و کم بهره به فعالان جهانگردی و صنایع دستی هستیم، اضافه کرد: باید منابع اعتباری را به صورت ویژه در بخش جهانگردی تعریف کرد.

او در ادامه با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات حوزه جهانگردی در سطح ملی و استانی، نبود موزه فرش و... از مسائل بخش جهانگردی است، گفت: در شرایط کنونی تصمیم گیری در حوزه جهانگردی سخت است و نمی توانیم برنامه ریزی جامعی داشته باشیم و آنچه اکنون در جهان مطرح است، کنترل شرایط کنونی و زندگی با کرونا با رعایت اصول و اصول بهداشتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه 70 هزار صنعتگر در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند، گفت: مهم ترین مشکل حوزه صنایع دستی عدم تکمیل زنجیره ارزش است و تنها 2 میلیون و 200 هزار دلار در سال 98 صادرات داشتیم که چمدانی بوده است.

منبع: میراث آریا

به "لزوم تشکیل فراکسیون اقتصاد و گردشگری در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تشکیل فراکسیون اقتصاد و گردشگری در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید