مرکل: به حمایت از لیبی ادامه خواهیم داد

به گزارش کتاب دینا به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که به زودی دوره قدرتش در مقام صدراعظمی آلمان به خاتمه می رسد، در تازه ترین وعده خود اعلام نموده که برلین پس از تغییرات دولت هم به حمایت از ملت لیبی متعهد خواهد بود.

مرکل: به حمایت از لیبی ادامه خواهیم داد

این وعده را آنگلا مرکل در نشست خبری مشترک با رئیس شورای ریاستی لیبی اعلام نموده و در این ارتباط گفته است: به شما اطمینان می دهم که در هفته ها و ماه های آینده هم حتی با وجود انتقال دولت در آلمان، اما مساله لیبی همچنان برای برلین در اولویت خواهد بود و به حمایت از لیبی ادامه خواهیم داد.

وعده حمایت از لیبی در حالی از سوی مرکل اعلام شده که به تازگی سفارت آلمان در طرابلس، مرکز لیبی با حضور هایکو ماس، وزیر امورخارجه این کشور و محمد خلیل عیسی، معاون سیاسی وزارت امورخارجه لیبی و شماری از دیپلمات های دو کشور پس از 8 سال بازگشایی شده است.

آلمان در چند سال گذشته نقش برجسته ای در تحولات بحرانی لیبی بازی نموده است، به گونه ای که برلین تا کنون در دو دور مذاکره موسوم به برلین 1 و 2 میزبان گروه های داخلی و احزاب سیاسی لیبی برای دستیابی به راهکار سیاسی و سرانجام جنگ در این کشور شمال آفریقا بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مرکل: به حمایت از لیبی ادامه خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: به حمایت از لیبی ادامه خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید