مسی: هرگز قصد نداشتم بارسلونا را به دادگاه بکشانم، می مانم چون تنها راه رفتنم پرداخت غرامت 700 میلیون یورویی بود

به گزارش کتاب دینا، ستاره آرژانتینی بارسلونا پایان سکوتش درباره ماجرای جنجالی درخواست جدایی از بارسلونا را شکست و گفت که برخلاف میلش مجبور شده یک فصل دیگر در نیوکمپ بماند.

مسی: هرگز قصد نداشتم بارسلونا را به دادگاه بکشانم، می مانم چون تنها راه رفتنم پرداخت غرامت 700 میلیون یورویی بود

به گزارش کتاب دینا، لیونل مسی انتها راجع به خواسته اش برای جدایی از بارسلونا شفاف سازی کرد و درباره تمامی ابعاد آن و کشمکش هایی که با باشگاه به خاطر مخالفت با درخواست او داشت، به طور کامل شرح داد.

مسی درمصاحبه ای اختصاصی با سایت گل درباره تصمیم تلخی که برای جدایی از بارسلونا گرفته است شرح داد، سپس گفت که در این تیم می ماند و دلیل واقعی ماندنش در این تیم را هم اعلام کرد.

مهاجم 33 ساله کاتالان ها که 20 سال از عمرش در باشگاه بارسلونا سپری نموده است، ابتدا درباره تصمیمش برای جدایی از بارسلونا به سایت گل گفت: زمانی که به همسر و فرزندانم گفتم که می خواهم بارسلونا را ترک کنم، شوک سنگینی به آنها وارد شد. تمام اعضای خانواده ام آغاز به گریه کردند. فرزندانم نمی خواستند از بارسلونا بروند، نمی خواستند که مدرسه شان عوض گردد. اما من به مسائلی فراتر از این ها نگاه می کردم. من می خواهم در بالاترین سطح رقابت کنم، جام ببرم و در لیگ قهرمانان رقابت کنم. فوتبال برد و باخت دارد چون رشته بسیار سختی است اما مهم این است که شما باید رقابت کنید. حداقل چیزی که من می خواهم این است که رقابت کنیم تا مانند اتفاقاتی که در رم، لیورپول و لیسبون (اشاره به ناکامی ها سه فصل اخیر بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا) رخ داد تیم مان از هم نپاشد. تمام آن اتفاقات سبب شد که من این تصمیم را بگیرم.

مسی سپس به کشمکشی که با باشگاه بارسلونا برای جدایی اش داشت، مخالفت رئیس باشگاه با درخواست او برای فسخ یک جانبه قرارداد و پیوستن اش به تیمی دیگر به عنوان بازیکن آزاد اشاره و گفت: من فکر می کردم و مطمئن بودم که می توانم به عنوان بازیکن آزاد بروم. رئیس باشگاه همیشه می گفت که در خاتمه فصل می توانم تصمیم بگیرم که بمانم یا بروم. حالا آنها می گویند که من تا قبل از دهم ژوئن باید درخواستم را اعلام می کردم و این کار را ننموده ام در حالی که روز دهم ژوئن ما هنوز در لالیگا در حال رقابت بودیم و در بحبوحه این بحران کرونا که فصل را زیرورو نموده بود قرار داشتیم. این دلیلی بوده که باعث شده من در باشگاه بمانم. من در بارسلونا می مانم چون رئیس به من گفت تنها راهی که می توانم بروم این است که غرامت 700 میلیون یورویی قراردادم را بپردازم و این غیرممکن است.

کاپیتان بارسلونا در پاسخ به این سؤال که آیا راه دیگری نبود که به خواسته اش برسد و از بارسلونا جدا گردد، بیان کرد: چرا یک راه دیگر هم بود، اینکه بارسلونا را به دادگاه بکشانم اما من هرگز حاضر نیستم بارسلونا را به دادگاه بکشانم چون من عاشق بارسلونا هستم و این باشگاه از وقتی که من به آن پیوستم همه چیز به من داده است. بارسلونا باشگاه زندگی من است و من در این تیم زندگی ام را ساختم. این تیم به من همه چیز داده است. هرگز حتی فکر شکایت کردن از بارسلونا به ذهنم خطور ننموده است.

ستاره آرژانتینی بارسلونا درباره واکنشی که اعضای خانواده اش به حواشی پیرامون درخواست او برای جدایی از بارسلونا نشان دادند هم گفت: متئو (پسر دوم مسی) هنوز کوچکتر از آن است که درک کند رفتن به تیمی دیگر و چند سال در مکانی دیگر زندگی کردن یعنی چه. تیاگو (عظیمترین پسر مسی) عظیمتر است. او درتلویزیون چیزهایی شنیده و متوجه یکسری چیزها شده بود. به همین دلیل از من درباره این موضوع سؤال کرد. من نمی خواستم که او درباره اینکه من مجبور به ترک بارسلونا شده ام، درباره اینکه باید به مدرسه ای جدید برود و دوستانی جدید برای خودش پیدا کند، چیزی بفهمد. او گریه کرد و گفت لطفاً از اینجا نرویم. تکرار می کنم که این ماجرا برای من واقعاً سخت بود اما خواسته من قابل درک بود. تمام این اتفاقات برای من اتفاق افتاده است. تصمیم گیری برای من واقعاً کار سختی بود. من بارسلونا را دوست دارم و قرار نیست جایی بهتر از این برای خودم پیدا کنم. با این حال من حق تصمیم گیری دارم. من می خواستم به اهدافی جدید و چالش هایی جدید فکر کنم. از فردا اما می توانم برگردم چون اینجا در بارسلونا ما همه چیز داریم. پسرم، خانواده ام، آنها اینجا عظیم شده اند و اهل اینجا هستند. اما فکر نمی کنم که درخواست جدایی هم عیبی داشته باشد. من به آن احتیاج داشتم. باشگاه هم احتیاج داشت. جدایی من به نفع همه بود. همسرم با همه غم و اندوهی که داشت مرا همراهی و حمایت کرد.

شماره 10 آبی و اناری ها ادامه داد: من به مسئولان باشگاه، از جمله رئیس گفتم که می خواهم بروم. تمام طول سال این را به او گفته بودم. باور داشتم که الان وقتش شده که دیگر بروم. معتقد بودم که باشگاه به بازیکنان جوانتر، بازیکنان جدید احتیاج دارد و فکر می کردم که دوره ام در بارسلونا به سر رسیده است. خیلی تأسف می خوردم چون همیشه گفته بودم که می خواهم اینجا در بارسلونا بازنشسته شوم. سالی که گذشت برای ما سال سختی بود. من درتمرینات، در بازی ها در رختکن واقعاً عذاب می کشیدم. همه چیز برایم واقعاً بسیار سخت شده بود و به همین دلیل زمانی رسید که احساس کردم باید به دنبال اهدافی جدید باشم. این تصمیی که گرفتم به خاطر نتیجه بازی مان مقابل بایرن مونیخ نبود. من از مدت ها پیش به رفتن فکر می کردم.به رئیس هم گفتم، خب رئیس هم همیشه می گفت که در خاتمه فصل اگر خواسته باشم می توانم بروم یا بمانم اما در نهایت او پای حرفش نماند. در طول سال من بارها به رئیس می گفتم که می خواهم بروم و وقتش شده دنبال هدف های جدید بروم و مسیری جدید را در حرفه ام در پیش بگیرم. او هم مدام به من می گفت حالا صحبت می کنیم، الان نه، الان اینطور است، الان آنطور است و .... اما هیچ وقت جواب درست و حسابی به من نداد. رئیس هرگز به من نشان نداد که چه برنامه هایی برایم در سر دارد و هرگز پای حرفش نماند. با فرستادن فاکس اما من دیگر خواسته ام برای رفتن را رسمی کردم و گفتم که بازیکن آزاد هستم و نمی خواهم بند اختیاری تمدید یکساله قراردادم را فعال کنم چون می خواهم بروم. نمی خواستم آشوبی به پا کنم بیاید یا مقابل باشگاه بایستم اما مجبور بودم درخواستم را رسمی کنم چون تصمیمم را گرفته بودم.

مسی تأکید کرد: اگر آن فاکس را نمی فرستادم، انگار نه انگار که اتفاقی افتاده و من از باشگاه درخواستی نموده بودم. به این ترتیب باشگاه فرض می کرد که من می خواهم بند تمدید اختیاری یکساله قراردادم را فعال کنم و باید یک سال تمام دیگر می ماندم. الان اما چیزی که باشگاه می گوید این است که من باید قبل از دهم ژوئن این را می گفتم. تکرار می کنم که ما آن موقع در اواسط تمامی رقابت ها بودیم و وقت اعلام چنین مسئله ای نبود. جدا از آن، رئیس باشگاه همیشه به من می گفت وقتی فصل تمام شد، می توانی تصمیم بگیری که می روی یا می مانی. او هرگز تاریخ مشخص نکرد و خب با رسمی کردن درخواستم من می خواستم بگویم که نمی خواهم ادامه بدهم اما در عین حال قصد هم نداشتم که با باشگاه وارد جنگ شوم چون نمی خواستم مقابلش بایستم. البته من برای دریافت این تصمیم روزهای سختی را سپری کردم. نتیجه بازی مان مقابل بایرن نبود که مرا مجاب به دریافت این تصمیم کرد. خیلی مسائل سبب شد این تصمیم را بگیرم. من همیشه گفته بودم که می خواهم بمانم اما من یک پروژه موفقیت آمیز می خواستم، پروژه ای که با آن بتوانیم جام ببریم و صندلی بارسلونا را بالاتر ببریم و واقعیت این است که مدت ها است که من چنین پروژه ای را در باشگاه نمی بینم. باشگاه فقط دارد حقه بازی می نماید و روی مشکلاتش سرپوش می گذارد. همانطور که قبلاً هم گفتم من همیشه در فکر رفاه خانواده ام و باشگاه بوده ام.

دارنده شش توپ طلا راجع به آینده و برنامه های پیش روی خود گفت:من به کارم در بارسلونا ادامه می دهم و رویکردم هم بدون توجه به اینکه چقدر برای رفتن انگیزه داشتم، تغییر نمی نماید. مثل همیشه تمام کوششم را می کنم. من همیشه خواستار پیروزی بوده ام. من بازیکنی رقابت طلب هستم و دوست ندارم هیچ چیزی را از دست بدهم. همیشه بهترین ها را برای باشگاه، بازیکنان و خودم خواسته ام. من خیلی وقت پیش گفتم که به اندازه کافی از ما برای قهرمانی در لیگ قهرمانان حمایت نمی گردد. در واقع الان هم نمی دانم چه اتفاقی خواهد افتاد. یک مربی جدید آمده و ایده هایی جدید دارد. این خوب است اما باید ببینیم که تیم چه واکنشی نشان می دهد و آیا واکنشش به ما چیزی که برای رقابت در بالاترین سطوح احتیاج داریم را خواهد داد یا نه. چیزی که می توانم بگویم این است که می مانم و تمام کوششم را برای بارسلونا انجام خواهم داد.

مسی سپس اعتراف کرد از دست آن کسانی که تعهد او نسبت به بارسلونا را زیر سؤال برده اند ناراحت است اگرچه اطرافیانش همیشه از او حمایت کردند.

او گفت: من در خانه احساس تنهایی نمی کردم. آنهایی که همیشه کنارم بوده اند این بار هم در کنارم حضور داشتند. همین برایم کافی است و به من قدرت می دهد. با این وجود شنیدن یک سری چیزها از مردم، از کتاب دینا، از آنهایی که تعهدم نسبت به بارسلونا را زیر سؤال می بردند و چیزهایی درباره ام گفتند که سزاوارش نبودم، مرا آزرده خاطر کرد. البته این ماجرا سبب شد که من چهره واقعی مردم را هم ببینم. دنیای فوتبال دنیای بسیار سختی است و در آن آدم های دروغگوی زیادی وجود دارد. اتفاقی که افتاد به من یاری کرد آدم های متقلب را بشناسم. وقتی مردم عشق مرا نسبت به بارسلونا زیر سؤال بردند، خیلی ناراحت شدم. مهم نیست که چه مدت دیگر در این تیم می مانم یا چه زمانی از آن می روم، علاقه من نسبت به بارسلونا هرگز تغییر نمی نماید. یکی از چیزهایی که به شدت مرا ناراحت کرد این بود که دروغ هایی درباره کوششم برای کشاندن بارسلونا به دادگاه به نفع خودم منتشر شد. من هرگز چنین کاری را ننموده ام. باز هم می گویم که من می خواستم بروم و این هم کاملاً حقم بود چون قراردادم می گفت که من می توانم بروم. اینطور نبود که بگویم من دارم می روم و ختم کلام. من داشتم می رفتم و این هم برایم عواقب زیادی به همراه داشت. می خواستم بروم چون می خواستم آخرین سال های دوران بازی ام به شادی سپری گردد، چون در این اواخر من رنگ شادی را در باشگاه ندیده ام.

مسی در خاتمه اعتراف کرد که در گذشته شانس ترک بارسلونا را داشته اما تصمیم به ماندن در این تیم گرفته در حالی که خیلی از تیم ها با قرارداد هایی پرزرق و برق تر می توانستند او را به خدمت بگیرند.

او گفت: من همیشه باشگاه را بر هر چیزی مقدم دانسته ام. بارها و بارها این فرصت را داشتم که از بارسلونا بروم. هر سال می توانستم بروم و حقوقی بیشتر از آنچه از بارسلونا می گیرم به دست آورم. اما همیشه می گفتم که بارسلونا خانه من است و این هم دقیقاً همان احساسی بودم که داشتم. تصمیم گیری درباره اینکه کجا برای من بهتر است سخت بود. من احساس کردم که احتیاج به تغییر دارم و باید برای اهدافی جدید کوشش کنم. اکنون اما می مانم و مثل همیشه تمام کوششم را می کنم تا باشگاه به همه اهدافش برسد و امیدوارم بتوانم خودم را وقف مردمی کنم که اوقات بدی را سپری کردند. من سال جاری واقعاً اوقات بدی را سپری کردم اما واقعاً نادرست است اگر بگویم که می توانم وضعیتم را با درد و رنج مردمی که به خاطر ویروس کرونا عزیزان شان و خیلی چیزهای دیگر را از دست دادند، مقایسه کنم. امیدوارم که بتوانم تمام کوششم را برای موفقیت همه آنهایی که ما را همراهی کردند انجام دهم و بهترین ها را به آنهایی که دارند روزهای سختی را سپری می نمایند تقدیم کنم. امیدوارم که یک بار برای همیشه به این ویروس غلبه کنیم و به زندگی عادی برگردیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مسی: هرگز قصد نداشتم بارسلونا را به دادگاه بکشانم، می مانم چون تنها راه رفتنم پرداخت غرامت 700 میلیون یورویی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسی: هرگز قصد نداشتم بارسلونا را به دادگاه بکشانم، می مانم چون تنها راه رفتنم پرداخت غرامت 700 میلیون یورویی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید