نصب المان 1100 شهید دانش آموز

به گزارش کتاب دینا، معاونت امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 16 طراحی، ساخت و نصب المان 1100 شهید دانش آموز در مبادی ورودی این منطقه از جمله بزرگراه بعثت، شهید تندگویان و آزادگان را با هدف گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جدید با شهدای دانش آموز را دنبال می کند.

نصب المان 1100 شهید دانش آموز

کتاب دینا- رضا نیکنام: جابر انصاری معاون امور شهری و محیط زیست شهردار منطقه 16 در این باره توضیح می دهد: منطقه 16 از لحاظ شهدای دانش آموز با تقدیم یک هزار و 100 شهید نوجوان محصل، رتبه نخست و از نظر تعداد شهدای دوران دفاع مقدس یعنی 3 هزار و 200 شهید رتبه دوم را در شهر تهران دارد. با توجه به اهمیت این موضوع و رسالتی که شهرداری در جهت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، پروژه ساخت المان هزار و 100 شهید دانش آموز را با طراحی ویژه و منحصربه فرد آغاز کرده ایم و در مدت کمتر از 5 ماه به نتیجه رسید.

وی ادامه می دهد: متأسفانه تعدادی از شهدای دانش آموز بین شهروندان شناخته شده نیستند و در طول این سال ها گمنام باقی مانده اند و یکی از اهداف شهرداری منطقه نیز ثبت و معرفی اطلاعات شهدای دانش آموز در طراحی المان هاست که باعث آشنایی بیش از پیش شهروندان با این شهدا می شود.

جابر انصاری / معاون امور شهری و محیط زیست شهردار منطقه16

این طور که معاون امور شهری و محیط زیست شهردار منطقه 16 تعریف می کند، اسامی یک هزار و 100 شهید دانش آموز به همراه سایر مشخصات آنها از جمله سن، زمان شهادت و عملیات در این المان ثبت شده تا شهروندان اطلاعات جامعی درباره هریک از آنها پیدا کنند.

انصاری در ادامه از مدارس و واحدهای آموزشی که آمار بالاترین جمعیت شهید شهر تهران را به خود اختصاص داده اند، صحبت می کند و می گوید: مدارس دکتر علی شریعتی و شهید فاطمی از واحدهای آموزشی فعال در دوران دفاع مقدس بودند و در هر دوره دانش آموزان همراه با معلمان و کادر مدرسه به صورت خودجوش و جهادی به جبهه اعزام می شدند تا حافظ خاک میهن عزیزمان باشند.

  • ساخت المان شهدا کاری دلی بود

معاونت امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 16 پروژه ساختمان المان هزار و 100 شهید والامقام دانش آموز را به همایون قزوینی نژاد یکی از چهره های هنری تهران سپردند و او ظرف کمتر از 5 ماه توانست 3 نمونه از المان شهدای دانش آموز را طراحی کند. این هنرمند چیره دست که سابقه زیادی در طراحی المان های دفاع مقدس، شهدا، ایثار و مقاومت دارد، می گوید: ساخت المان شهدای شهدای دانش آموز منطقه 16 به واقع یک کار دلی بود و با عنایت و لطف خدا بی وقفه پیش رفت و به سرانجام رسید. در طول مدت زمانی که مشغول ساخت این المان بودیم، ذره ای احساس خستگی نکردیم و هربار با شوق و هیجان ویژه ای برای انجام کار حاضر می شدیم.

کار برای شهدا ارزش زیادی دارد و چه چیزی از این بالاتر که این بار مأموریت داشتیم از بچه های دهه 50 حرف بزنیم و آنها را به بچه های دهه 80 و 90 معرفی کنیم. معاون امور شهری و محیط زیست شهردار منطقه 16 در سرانجامی صحبت هایش از همکاری و مساعدت مسئولان اداره آموزش و پرورش منطقه در شناسایی و جمع آوری اطلاعات شهدای دانش آموز قدردانی می کند، می گوید: امیدواریم در سایه تعامل میان شهرداری و اداره آموزش و پرورش، در آینده ای نزدیک شاهد چاپ کتاب شهدای دانش آموز منطقه باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "نصب المان 1100 شهید دانش آموز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب المان 1100 شهید دانش آموز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید