نیازی به واردات گندم نداریم

به گزارش کتاب دینا، رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به پراکنش مناسب بارش و شرایط مطلوب مزارع نیازی به واردات گندم نداریم.

نیازی به واردات گندم نداریم

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه برداشت گندم از استان های جنوبی کشور شروع شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط مزارع از لحاظ کمیت و کیفیت مسئله ای در فراوری گندم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و شرایط مطلوب مزارع پیش بینی می گردد که سال جاری 14 میلیون تن گندم برداشت گردد.

هاشمی با اشاره به اینکه احتیاجی به واردات گندم نداریم، بیان نمود: با توجه به پراکنش مناسب بارش و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم، کشاورزان تمایل بیشتری به کشت دارند که با این وجود فراوری گندم بیش از احتیاج داخل خواهد بود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: بازرگانی دولتی به عنوان مباشر، خرید تضمینی را از نخستین روز برداشت شروع نموده است و همیشه قول دادند که پرداخت مطالبات در کوتاه ترین زمان به حساب گندمکاران واریز گردد.

به گفته وی، با توجه به افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان تقاضا کردیم که گندم های فراوریی مانده در انبار ها مربوط به سال زراعی گذشته را به مراکز خرید تحویل دهند.

این مقام مسئول در انتها درباره اینکه گندم فراوریی جایگزین خوراک دام و طیور نخواهد شد، توضیح داد: در همایش کشت پاییزه در سال زراعی گذشته اعلام کردیم که نرخ 2 هزار و 500 تومانی برای خرید تضمینی هر کیلو گندم مورد قبول بنیاد ملی گندمکاران است، اما تمامی این عوامل به نحوه خرید و پرداخت مطالبات گندم بستگی دارد و چنانچه پرداخت مطالبات طبق اظهارات مسئولان در کوتاه ترین زمان صورت گیرد، موضوع جایگزینی گندم به عنوان خوراک دام و طیور منتفی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نیازی به واردات گندم نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازی به واردات گندم نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید