چالش های پیش روی پژوهشگران ایلام برداشته می گردد؟

به گزارش کتاب دینا، خبرنگاران/ایلام معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه پژوهش موتور محرکه توسعه در همه حوزه هاست، گفت: چالش های پیش روی پژوهشگران باید شناسایی و برطرف شوند.

چالش های پیش روی پژوهشگران ایلام برداشته می گردد؟

الیاس فتاحی در نشست کارگروه پژوهش و فناوری و شورای راهبری مدیریت استان با تاکید بر حمایت دستگاه های اجرایی از پژوهشگران و در اولویت قرار دادن کار تحقیقاتی-پژوهشی، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی نسبت به شناسایی چالش ها و مسائل پیش روی پژوهشگران اقدام و با برنامه ریزی منسجم زمینه رفع نمودن این چالش ها را فراهم آورند.

وی با تاکید بر بهره گیری از همه ظرفیت های پژوهشی و تحقیقاتی استان در راستای توسعه همه جانبه، خواهان نهادینه شدن فرهنگ پژوهش و شناخت ظرفیت های علمی و پژوهشی در دانشگاهها، دستگاه های اجرایی و کل جامعه شد.

معاون سیاسی استاندار نقش پژوهش در توسعه همه جانبه کشور را برجسته بیان کرد و گفت: پژوهش موتور محرکه توسعه در همه حوزه های مالی، سیاسی، صنعتی و غیره است.

وی دانش و پیشرفت های علمی کشور را مهم ترین ماحصل پژوهش دانست و تاکید نمود: پژوهش نه تنها هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری است و هر قدر در این راستا کوشش کنیم، به نتایج مثبت و دلخواه دست خواهیم یافت.

فتاحی تاکید نمود: تمامی اقدامات فنی توسعه ای باید مبتنی بر پژوهش های گسترده علمی باشد که اگر این مهم تحقق یابد، بطور قطع پیشرفت خواهیم کرد.

وی پیشنهاد کرد: برای برگزاری نمایشگاه های هفته پژوهش و فناوری در استان از ظرفیت پخش خصوصی بهره گرفته گردد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام افزود: به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تمامی برنامه های هفته پژوهش با تایید ستاد کرونا استان و علوم پزشکی برگزار گردد.

فتاحی بعلاوه با اشاره به قانون تبدیل شرایط ایثارگران گفت: اقدامات دستگاه ها در راستای اجرایی شدن قانون تبدیل شرایط ایثارگران یک اقدام خوب و قابل تقدیر است، ضرورت دارد همه دستگاه ها در این زمینه اقدامات لازم را بعمل آورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چالش های پیش روی پژوهشگران ایلام برداشته می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های پیش روی پژوهشگران ایلام برداشته می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید