چرا بن بست های ادینبورگ معروف هستند؟

به گزارش کتاب دینا، بن بست های ادینبورگ

ادینبورگ تعدادی از قدیمی ترین کوچه و خیابان های اسکاتلند و کشورهای اروپایی را دارد که همان حال و هوای دوران قدیم را حفظ کره اند. قسمت قدیمی شهر ادینبورگ از خیابانی تشکیل شده است که به آن رویال مایل می گویند که در دور و اطراف آن، تعداد زیادی کوچه هم وجود دارد. این کوچه ها، رویال مایل را به شمال و جنوب متصل می کننند و جالب است بدانید که تعدادی از آنها به حیاط هایی که هیچ دری ندارند، متصل می شوند! میخواهیم ببنیم چرا بن بست های ادینبورگ معروف هستند، با خبرنگاران همراه شوید:

چرا بن بست های ادینبورگ معروف هستند؟

همانطور که گفته شد، برخی از کوچه های قسمت قدیمی شهر ادینبورگ به حیاط هایی که هیچ دری ندارند، متصل می شوند و بسیار هم تنگ و باریک هستند و تعدادی از آنها به مقدار ای پهن اند که یک اسب می تواند به راحتی در آنها یورتمه برود. اما به بیشتر این کوچه ها و خیابان ها، بن بست می گویند چرا که انتهای آن ها به یک ملک و دارایی شخصی می رسد و به همین علت برای همه قابل دسترسی نیست.

در دوران قرون وسطی، رویال مایل به موازات زمین های شخصی قرار داشت اما مسیری در آن وجود داشت که به پشت این زمین ها می رسید. از آن جا که هر قطعه از این زمین ها در طول زمان ساخته شد، این مسیرها به خطوط باریکی تبدیل شدند که می توانستند حیاط ها و خیابان های پشتی رویال مایل را به هم متصل نمایند. ساختمان های بلند که در اطراف بن بست های ادینبورگ ساخته شد، به آن ها شکلی دره مانند می داد و بسیاری از این بن بست ها هم شیب سرازیری بسیار تندی به پایین خیابان داشتند.

همه این ها در کنار هم، اتمسفر بسیار خاصی را برای بن بست های ادینبورگ به ارمغان آورد و باعث شد تا هر کسی که از این بن بست ها، پله ها را به سمت پایین می رود، احساس راه رفتن در زیر زمینی عجیب را داشته باشد.

برخی از بن بست های خیابان رویال مایل، دروازه آهنی دارند که در شب این دروازه ها، بسته و قفل می شوند و فقط کسانی می توانند از این دورازه هاعبور نمایند که کلید داشته باشند. معمولا نام گذاری بن بست های ادینبورگ هم از روی نام یکی از ساکنان آپارتمان های آن منطقه بوده است.

یکی از معروف ترین بن بست های ادینبورگ که به عنوان یک جاذبه گردشگری هم شناخته می گردد، بن بست Mary King است. گفته می گردد که به علت شیوع طاعون در قرن هفدهم میلادی، از این بن بست به عنوان محلی برای قرنطینه استفاده می شده است تا از این طریق از شیوع طاعون جلوگیری گردد. مردم این بن بست بر این باورند که روح افرادی که در طی طاعون مرده اند، این بست را به تسخیر درآورده اند.

یکی دیگر از بن بست های ادینبورگ که معروفیت زیادی دارد، بن بست Brodie است، این بن بست از روی نام شخصی برداشته است که در بین مردم آن موقع بسیار مورد احترام بوده است اما شب ها به یک سارق تبدیل می شده است!

منبع: الی گشت

به "چرا بن بست های ادینبورگ معروف هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بن بست های ادینبورگ معروف هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید