کاهش 70 درصدی برداشت پسته در یزد

به گزارش کتاب دینا، رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سال جاری به علت سرمازدگی، برداشت محصول پسته در استان یزد با کاهش 70 درصدی روبرو شده است.

کاهش 70 درصدی برداشت پسته در یزد

به گزارش خبرنگار از ، وکیلی، رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد بعد از استان های کرمان و خراسان رضوی صندلی سوم فراوری پسته را در کشور دارد و 54 هزار هکتار از اراضی استان یزد به کشت پسته اختصاص دارد که 42 هزار هکتار آن بارور است.

وکیلی با اشاره به کاهش 70درصدی محصول پسته در استان یزد، اضافه نمود: میانه عملکرد برداشت از هر هکتار حدود هزارو سیصد کیلو گرم است و به طور میانه حدود 54 هزار تن پسته از باغات پسته استان یزد برداشت می گردد که سال جاری بدلیل سرمازدگی زمان گلدهی پیش بینی می گردد، فقط حدود 20 هزار تن پسته محصول برداشت گردد و عایدی ناخالص با ارزش تقریبی 3800 میلیارد تومان حاصل خواهد شد.

او ادامه داد:70 درصد محصول پسته فراوریی استان یزد به کشور های حوزه خلیج فارس، روسیه و چین صادر می گردد.

وکیلی توضیح داد: ارزش هر کیلو پسته صادراتی بین 7 تا 9 دلار است و محصول پسته در 134 ترمینال ضبط پسته فرآوری و برای صادرات آماده می گردد.

این مسئول گفت: استان یزد بعد از استان های کرمان و خراسان رضوی صندلی سوم فراوری پسته در کشور را داراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ارقام کله قوچی، اکبری، بادامی، احمد آقایی و اوحدی را از مهمترین ارقام پسته استان یزد برشمرد.

و

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش 70 درصدی برداشت پسته در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 70 درصدی برداشت پسته در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید