گلکسی A52 در برابر گلکسی A51

به گزارش کتاب دینا، سال 2020 سال سختی برای صنعت تلفن همراه بود و شرکت های سازنده گوشی در دنیا مجبور بودند که به سرعت خود را با شرایط پیش آمده تطابق دهند تا بتوانند که بهترین عملکرد را در شرایط بد این بازار داشته باشند.

گلکسی A52 در برابر گلکسی A51

می توان گفت که اکنون مدت هاست که بسیاری از کاربران به جای انتخاب گوشی های پرمیوم به سراغ خرید گوشی های میان رده می فرایند. نگاهی به گوشی های میان رده با سیستم عامل اندروید نشان می دهد که در سال 2020 گوشی گلکسی A51 توانست عنوان پیروز ترین گوشی جهان را به خود اختصاص دهد.

با توجه به این موضوع، می توان گفت که سامسونگ اکنون فرمول ساخت یک گوشی پیروز را در اختیار دارد و این شرکت قصد دارد تا با عرضه گوشی جدیدی در این خانواده از گوشی های خود به نام گلکسی A52، این پیروزیت را تکرار کند.

همان گونه که در خبر مربوط به رونمایی از این گوشی خوانده اید، سامسونگ قصد دارد این گوشی را در دو نسخه 5G و 4G عرضه کند. البته باید گفت که نکته جالب توجه درباره این گوشی این است که گوشی جدید گلکسی A52 دارای برخی ویژگی های گوشی های پرچم دار است که حتی ممکن است افراد دارای گوشی گلکسی A51 را تشویق به جایگزین کردن گوشی خود با این گوشی جدید کند.

مشخصات فنی

از جمله دلایل پیروزیت گوشی گلکسی A51 می توان به ویژگی هایی مانند کیفیت ساخت خوب، نمایشگر عالی با فناوری Infinity-O AMOLED، دوربین های باکیفیت، قدرت به نسبت خوب برای انجام بازی های پرطرفدار موبایلی مانند PUBG اشاره کرد.

سامسونگ در گوشی گلکسی A52 تمامی نقاط قوت مطرح شده درباره گوشی گلکسی A51 را بهبود داده است. علاوه بر این، این گوشی جدید دارای نمایشگری با نرخ نوسازی بالا است. در واقع سامسونگ از نمایشگری 90 هرتزی در نسخه 4G و از نمایشگری 120 هرتزی در نسخه 5G این گوشی استفاده کرده است.

از جمله دیگر ویژگی های سخت افزاری این گوشی می توان به حداقل حافظه داخلی 128 گیگابایتی، پردازنده ی 8 هسته ای اسنپدراگون 720G یا 750G با توجه نسخه گوشی اشاره کرد. برای مقایسه باید بگوییم که این شرکت کره ای نسخه 4G و 5G گوشی گلکسی A51 را به ترتیب با تراشه اگزینوس 9611 و اگزینوس 980 به بازار عرضه کرد.

گوشی جدید گلکسی A52 سامسونگ دارای باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است که در زمان شارژ شدن از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند. البته همانند گلکسی A51، سامسونگ این گوشی را با شارژر 15 واتی در جعبه اش عرضه می کند.

از دیگر مشخصات فنی این گوشی می توان به برخورداری از گوریلا گلس 5 به جای گوریلا گلس 3 برای محافظت بیشتر از نمایشگر، اسپیکر های استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس اشاره کرد. البته سامسونگ این گوشی را به گونه ای توسعه داده که دارای استاندارد IP67 برای مقاوت در برابر آب و گرد و غبار است. باید بگوییم که برای اولین بار در سری گوشی های A5X سامسونگ شاهد رخ دادن این اتفاق هستیم.

گوشی گلکسی A52 سامسونگ همچنین دارای ماژول دوربین چهارگانه به روز شده ای است که شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با f/1.8 مجهز به سیستم فوکوس اتوماتیک و لرزشگیر تصویر اپتیکال است. از جمله دیگر دوربین های تشکیل دهنده این ماژول می توان دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با f/2.2 و دو دوربین 5 مگاپیکسلی با f/2.4 برای عکاسی از عمق و عکاسی ماکرو و دارای فوکوس ثابت اشاره کرد.

برای مقایسه باید بگوییم که گوشی گلکسی A51 دارای نمایشگری با نرخ نوسازی ثابت 60 هرتز، تراشه قدیمی تر و با قدرت کمتر، حافظه داخلی کمتر در مدل پایه، فناوری شارژ سریع کندتر 15 واتی، گوریلاگس ضعیف تر، فاقد وجود لرزشگیر تصویر اپیتکال در دوربین اصلی، بدون برخورداری از استاندارد IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و در نهایت طراحی ظاهری قدیمی تر است.

نرم افزار و رابط کاربری

گوشی گلکسی A52 سامسونگ با سیستم عامل اندروید 11 و با رابطه کاربری ONE UI 3.1 به بازار عرضه خواهد شد. با وجود اینکه گوشی گلکسی A51 هم به تازگی به روزرسانی اندروید 11 را دریافت کرده است، اما گوشی جدید سامسونگ با توجه به وجود برخی ویژگی های گوشی های پرچم دار در آن، در زمان استفاده می تواند که تجربه کامل تری را ارائه دهد.

مقایسه این دو گوشی در زمان عکاسی نشان می دهد که عکس های گرفته شده با گلکسی A52 در محیط های تاریک به دلیل استفاده از فناوری Tetra-Binning، روشن تر هستند. این گوشی همچنین دارای حالت شب در زمان عکاسی، حالت Pro Video، پشتیبانی از رزولوشن 4K در زمان فیلم برداری و حالت Fun همراه با فیلتر های اسنپ چت است.

همچنین گوشی گلکسی A52 به دلیل پشتیبانی از دالبی اتموس در زمان پخش صدا عملکرد بهتری را دارد و با توجه به استفاده از حالتی به نام Advanced Game Booster در گوشی جدید سامسونگ، کاربرانی که با گوشی خود بازی می کنند می توانند که در زمان انجام این کار از ارتباط بهتر و با تأخیر کمتر بهره مند شوند.

نتیجه گیری؛ گلکسی A52 یک گوشی میان رده عالی

بیشتر وقت ها این تصور وجود دارد که طرفداران گوشی های گلکسی مجبور هستند که برخی قابلیت ها را کنار بگذارند تا بتوانند از آخرین و بهترین تکنولوژی های موبایلی استفاده کنند. اما این حسی نیست که در زمان بررسی گوشی گلکسی A52 از آن دریافت می کنیم.

می توانیم بگوییم که گوشی گلکسی A52 جایگزین شایسته ای برای گوشی قبلی و میان رده سامسونگ است. همچنین این گوشی جدید بدون قربانی کردن قابلیتی، در مقایسه با نسل قبلی خود دارای بهبود های قابل توجهی است.

با وجود اینکه انتظار برخی بهبود های اجرا شده در این گوشی را نداشتیم، اما باید بگوییم که از اضافه شدن این ویژگی ها به این گوشی شاد هستیم. در نهایت باید بگوییم که گوشی گلکسی A52 یک انتخاب عالی برای کاربران جدید و حتی کاربران دارای گوشی گلکسی A51 است.

در واقع باید بگوییم که گوشی گلکسی A52 تنها یک گوشی نیست که سامسونگ با انجام برخی به روزرسانی های سالانه از آن رونمایی کرده است. این گوشی در واقع حس کامل نسل بعدی را به کاربر می دهد. حتی لازم نیست شرکت تولید کننده آن برای عرضه این گوشی به بازار، بازار را تغییر دهد. باید بگوییم که بعد از مدت ها، شاهد رخ دادن یک به روزرسانی شایسته در یک گوشی بعد از گذشت یک سال از زمان عرضه هستیم.

حال می خواهیم نظر شما را درباره گوشی جدید سامسونگ بپرسیم و بدانیم که شما چه نظری را درباره این گوشی جدید و ویژگی های به کار رفته در آن دارید.

منبع: SAMMOBILE

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی A52 در برابر گلکسی A51" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی A52 در برابر گلکسی A51"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید