احداث پارک باستان شناسی 45هکتاری در کریدور لالجین ـ غار علیصدر در همدان

به گزارش کتاب دینا، نشست کارشناسی سامان دهی تپه تاریخی کاسی ها (پیسا) با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان و شهردار منطقه 4 این شهر برگزار گردید.

احداث پارک باستان شناسی 45هکتاری در کریدور لالجین ـ غار علیصدر در همدان

به گزارش کتاب دینا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،توریستی و صنایع دستی استان همدان، علی مالمیر پنجشنبه 12تیرماه ضمن بیان توضیحاتی در مورد این تپه باستانی گفت: از بین بردن حتی یک اثر باستانی تضعیف و نابودی فرهنگ استان است و ما باید فرهنگ، تاریخ و تمدن استان را حفظ و حراست کنیم و اولویت برنامه هایمان در استان باید شناساندن اهمیت تپه کاسی ها (پیس ها) باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی همدان گفت: پارک باستان شناسی از گونه های توریستی است که به بازدید از موزه ها، مکان ها و ابنیه تاریخی می پردازد و امروزه بخش عمده ای از توریستی را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: این نوع توریستی یکی از اصلی ترین و مهم ترین انواع توریستی است و شاید به جرأت بتوان گفت اصلی ترین نقش را در تبلیغ و جذب توریستان به عهده دارد، زیرا آشکارترین و زنده ترین اسناد و نشانه های وجود تاریخ و تمدن در همدان محسوب می گردد.

مالمیر اضافه نمود: یکی از مهم ترین ضروریت ها توجه و اهمیت دادن به این منطقه و تغییر نام آن است که از تپه پیس ها به یک نام زیباتر و بامعناتر تغییر پیدا کند.

علی مالمیر گفت: در این منطقه می توان از دو مقوله توریستی و میراث فرهنگی استفاده متناسب کرد و با توجه به جاذبه توریستی این منطقه که در راستا لالجین شهر دنیای سفال و غار علیصدر عظیم ترین غار آبی دنیا قرار گرفته، به ماندگاری توریست در این شاهراه ارتباطی یاری کرد و با ایجاد یک پارک عظیم و مناسب به انضمام یک مجموعه باستانی، به این مهم دست یافت.

در ادامه پس از بحث و گفتگو مقرر شد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی و شهرداری منطقه 4 با لحاظ کردن حرائم این تپه باستانی نسبت به احداث پارک باستان شناسی در این منطقه اقدام اولیه انجام گردد.

این پارک در گستره 45 هکتاری و در کریدور توریستی همدان لالجین و غار علیصدر احداث خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "احداث پارک باستان شناسی 45هکتاری در کریدور لالجین ـ غار علیصدر در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث پارک باستان شناسی 45هکتاری در کریدور لالجین ـ غار علیصدر در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید