استقلال در خطر حذف دوباره از آسیا!

به گزارش کتاب دینا، بعد از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا در پی صادر نشدن مجوز حرفه ای این دو باشگاه در سال 2022، AFC کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران را به حالت تعلیق درآورد، اما بعد از رایزنی های صورت گرفته، فعالیت این کمیته های از سر گرفته شد تا مجددا باشگاه های ایرانی بتوانند روند دریافت مجوز حرفه ای را از داخل کشور دنبال نمایند.

استقلال در خطر حذف دوباره از آسیا!

حالا باشگاه های ایرانی تا 10 فرودین (30 مارس) فرصت دارند که مدارک خود را برای گرفتن مجوز حرفه ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل 24 - 2023، بارگذاری نمایند. در این میان یکی از باشگاه های ایرانی مسائل فراوانی دارد که با توجه به این مسائل به نظر می رسد پیروز به دریافت مجوز حرفه ای نگردد.

باشگاه استقلال با بدهی های قطعی نظیر مطالبات آندره آ استراماچونی و پادوانی روبرو است که تا پیش از 10 فروردین این بدهی ها باید پرداخت و مدارک آن در سامانه بارگذاری گردد. حتی اگر یک روز بعد از 10 فرودین، این دو بدهی پرداخت شوند عملا تاثیری در صدور مجوز حرفه ای این باشگاه نخواهد داشت و استقلالی ها نمی توانند مجوز حرفه ای بگیرند.

از طرف دیگر یکی از مدارک مهم برای صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها، معین بودن دفاتر عایدی ها و هزینه نمودهاست که باید به تایید یک حسابرس مستقل رسیده باشد. باشگاه استقلال در این زمینه هم مسائل فراوانی دارد و معین نیست که در سال گذشته عایدی حدود 500 میلیاردی این باشگاه از چه منبعی به دست آمده و در کجا هزینه شده است. اگر استقلالی ها از همین امروز هم آغاز به انجام فعالیت های حسابرسی خود نمایند به نظر می رسد باز نتوانند پیش از زمان مشخص شده مدارک خود را بارگذاری نمایند.

در این میان زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال درباره اینکه اگر باشگاه استقلال پیروز به پرداخت مطالبات استراماچونی تا 11 فروردین نگردد فقط مجوز حضور در لیگ قهرمانان را دریافت نمی کند یا جریمه های دیگری نیز برای این باشگاه در نظر گرفته خواهد شد؟ گفته است: به هر صورت پرداخت نشدن بدهی ها برای باشگاه جرائم انضباطی به همراه دارد؛ این جریمه های انضباطی از طرف فیفا اعمال می گردد و فرآیند خاص خودش را دارد که من در خصوص آن ها اطلاعات زیادی ندارم، اما آنچه برای ما مسلم است نه تنها باشگاه استقلال بلکه هر باشگاه دیگری که می خواهد مجوز حضور در لیگ قهرمانان را دریافت کند باید تا 10 فروردین کلیه بدهی هایش را پرداخت نموده و آن ها را مشخص تکلیف نموده باشد. حالا این فرد می خواهد استراماچونی یا هر فرد دیگری باشد برای کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع تفاوتی ندارد. اگر 11 فروردین بگذرد و بدهی ها تسویه نشده باشند، باشگاه ها نمی توانند مجوز دریافت نمایند.

منبع: فرارو

به "استقلال در خطر حذف دوباره از آسیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال در خطر حذف دوباره از آسیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید