افتتاح پروژه های مهم و متنوع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هفته دولت

به گزارش کتاب دینا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افتتاح پروژه های مهم و متنوع در هفته دولت اطلاع داد.

افتتاح پروژه های مهم و متنوع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هفته دولت

به گزارش خبرنگار کتاب دینا، جلسه شورای معاونان و مدیران استانی با حضور دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، ولی تیموری معاون گردشگری، پویا محمودیان معاون صنایع دستی، ساسان تاجگردون معاون سرمایه گذاری، مدیران ستادی و مدیران عامل مؤسسات تابعه ظهر روز شنبه 1 شهریورماه در سالن فجر برگزار گردید. در این جلسه مدیران کل استانی به صورت وبینار حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر مونسان اعلام کرد: در سطح ملی به کرات این موضوع مطرح است که سفر موجب تشدید کرونا می گردد، در صورتی که عدم رعایت فاصله اجتماعی، ازدحام و عدم استفاده از ماسک عامل اصلی شیوع است و سفر کمترین تأثیر را دارد.

موج عظیم بی کاری در نیمه دوم سال

او با اشاره به ارسال نامه ای به رئیس جمهوری در مورد صدمه به صنعت گردشگری اضافه کرد: در این نامه تاکید نموده ام که در صورت ادامه این فرایند، صنعت گردشگری صدمه جبران ناپذیری متحمل خواهد شد. در نیمه دوم سال موج عظیم بی کاری را شاهد خواهیم بود. بسیاری از مردم تمام سرمایه زندگی خود را برای احداث تأسیسات گردشکری سرمایه گذاری نموده اند که با شراط به وجود آمده امیدی به درآمد و بازپرداخت وام ها وجود ندارد.

تکمیل پروژه های اثرگذار در اولویت مدیران استانی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر پیگیری پروژه های عظیم نیمه کاره در استان ها متذکر شد: پروژه های متنوعی در استان ها، برای افتتاح در هفته دولت آماده بهره برداری هستند. مدیران کل استان باید تکمیل پروژه های اثرگذار استان را در اولویت کار خود قرار دهند.

جلسه با نهاوندیان برای تسهیلات ویژه گردشگری و صنایع دستی

در ادامه ولی تیموری معاون گردشگری در مورد امهال وام ها تا خاتمه سال اعلام کرد: کلیات حمایت ویژه از صنعت گردشگری و صنایع دستی در صورت جلسه ستاد مالی درج شده است و صحیتی درباره محل تأمین بودجه مطرح شده است. در جلسه فردا با دکتر نهاوندیان که بسیار حیاتی است نتیجه نهایی حاصل خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه ای در مورد لغو سفر وجود ندارد شرح داد: با توجه به اینکه تنها یک ماه برای انجام سفر فرصت باقی مانده است مدیران کل استانی باید در جلسات استان از انجام سفر دفاع نمایند و با اتخاذ تصمیمات درست و تشدید نظارت ها به انجام سفر یاری نمایند.

همچنین در این جلسه حسین اربابی مدیرعامل کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی گفت: تسهیلات ویژه گردشگری در شرایط کرونا برای سفر ارزان در حال آماده سازی است.

در این نشست مدیران کل استانی گزارشی درباره پروژه های آماده بهره برداری در هفته دولت، ارائه دادند.

منبع: میراث آریا

به "افتتاح پروژه های مهم و متنوع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هفته دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح پروژه های مهم و متنوع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هفته دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید