افت 751 واحدی شاخص بورس

به گزارش کتاب دینا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات امروز با کاهش 751 واحد روبه رو شد.

افت 751 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی کتاب دینا، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک فرایند نوسانی نهاده شد، به گونه ای که در خاتمه معاملات با کاهش 751 واحد دیگر به رقم یک میلیون و 362 هزار و 344 واحد رسید.

بعلاوه شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 337 واحد به رقم 359 هزار و 134 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 460 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 5.9 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 367 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 691 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.6 درصد کاهش یافت این دو شاخص با معیار هموزن 0.9 درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 0.1 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.15 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.31 درصد کاهش یافت.

امروز نماد های ایران خودرو، بانک ملت، بانک صادرات، سایپا و بانک تجارت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد های پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با عقب نشینی 28 واحد به رقم 18 هزار و 374 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 11 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس به بیش از 320 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 1.2 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 161 هزار فقره معامله و به ارزش 1975 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های اعتباری ملل و آریا ساسول و توسعه سامانه نرم افزار نگین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد های صنعتی مینو، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و ذغال سنگ پروده طبس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است کارشناسان توصیه می نمایند سرمایه گذاران ناوارد به وسیله صندوق های با عایدی ثابت وارد شوند و از ورود مستقیم به خرید سهام شرکت ها خودداری نمایند.

بعلاوه قرار است شورای عالی بورس به زودی کارگروهی تشکیل دهد تا مباحث مربوط به سهام عدالت را پیگیری کند قرار است سود عملکرد مربوط به سال 99 حداکثر تا خاتمه اسفند ماه سال جاری به صورت متمرکز و به وسیله سامانه سجام برای 49 میلیون سهامدار عدالت واریز گردد که هنوز این کارگروه تشکیل نشده است.

دولت باید قدر حضور 58 میلیون ایرانی معادل 70 درصد جمعیت کشور را در بورس بداند، زیرا سرمایه های مردم در یک بازار شفاف جمع آوری شده و می تواند جذب توسعه فراوری و سرمایه گذاری در اقتصاد کشور گردد.

قیمت هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن که با نماد تسه در فرابورس معامله می گردد، امروز به 105 هزار و 32 تومان رسید، یعنی برای دریافت وام 240 میلیونی باید 480 برگه حق تقدم به مبلغ بیش از 48 میلیون تومان خریداری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افت 751 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 751 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید