افزایش فراوری 5 برابری فراوری آنتی بیوتیک در هلال احمر، بهره مندی روزانه هزار نفر از خدمات داروخانه های هلال احمر

به گزارش کتاب دینا، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از 5 برابر شدن فراوری آنتی بیوتیک و رکوردزنی در فراوری دارو اطلاع داد.

افزایش فراوری 5 برابری فراوری آنتی بیوتیک در هلال احمر، بهره مندی روزانه هزار نفر از خدمات داروخانه های هلال احمر

علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به این که فراوری شربت بروفن در شرکت داروسازی افزایش یافته است، گفت: فراوری شربت بروفن نسبت به ماه های گذشته 4 برابر شده و این حجم از فراوریات برای پیشگیری از کمبودها، اجرا شده است.

وی افزود: این حجم از فراوری شربت بروفن سبب شده است تا رکورد فراوری بروفن در کشور شکسته و بر همین اساس در ماه جاری حدود 3 میلیون عدد شربت بروفن فراوری خواهد شد.

عسکری ادامه داد: کپسول آزیترومایسین 250 و 500 از دیگر فراوریات شرکت سهاهلال است که فراوری این محصول نیز در ماه جاری رشدی 5 برابری خواهد داشت و زمینه 5 برابر شدن فراوری آنتی بیوتیک در هلال احمر را فراهم می نماید.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی اعلام کرد: در مسیر فراوری موانعی وجود دارد که مقداری از آن به وسیله شرکت بازرگانی سهاکیش رفع شده، اما همچنان در تامین مواد اولیه مشکلاتی وجود دارد.

عسکری با اشاره به این که برنامه ریزی برای فراوری دارو های دیگر که مورد احتیاج جامعه است آغاز شده، گفت: فنی توئین کامپاندو و گاباپنتین از جمله دارو های دیگری است که فراوری آن ها در دستور کار قرار گرفته و با توجه به احتیاج کشور فراوری آن ها نیز به زودی آغاز می گردد.

وی گفت: داروخانه های هلال احمر با تمام توان به خدمت رسانی و تأمین و توزیع دارو های مورد احتیاج هموطنان پرداخته و در مهر ماه جاری جمعاً 33 هزار و 700 نسخه به داروخانه های هلال احمر مراجعه نموده و خدمات دارویی به آن ها ارائه شده است.

بعلاوه در مدت یاد شده نزدیک به 17 هزار نسخه شامل بیمه های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه نیرو های مسلح، بیمه آتیه سازان حافظ و بیمه دی، بانک ها و بیمه های تکمیلی پذیرش و خدمات مربوطه ارائه شده است.

وی در ادامه از راه اندازی چهار عدد سیستم کامل در داروخانه مرکزی به منظور استقرار نمایندگان بیمه دی جهت فروش غیر حضوری دارو های مورد احتیاج جانبازان تحت پوشش بیمه مذکور اطلاع داد.

عسکری افزود: در داروخانه مرکزی هلال احمر با بکارگیری سیستم مکانیزه و ارائه دارو های خاص، بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و پاسخگویی و تکریم مراجعه کنندگان کوشش می گردد تا به رغم حجم بالای مراجعین و بیماران، مدت زمان انتظار برای دریافت دارو در حداقل زمان ممکن انجام پذیرد.

در واحد تجهیزات پزشکی نیز سوزن بیوپسی، سوزن پورت، پورت شیمی درمانی، پمپ شیمی درمانی، برند های متنوع محصولات استومی و محصولات تخصصی زخم و سوختگی، محصولات توان بخشی و انولع اقلام بهداشتی در داروخانه تجهیزات پزشکی توزیع و در اختیار هموطنان قرار میگیرد.

وی در سرانجام از افزایش تعداد باجه های تأیید اینترنتی و راه اندازی باجه تأیید بیمه آینده در داروخانه تهرانپارس اطلاع داد.

کتاب دینا اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش فراوری 5 برابری فراوری آنتی بیوتیک در هلال احمر، بهره مندی روزانه هزار نفر از خدمات داروخانه های هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری 5 برابری فراوری آنتی بیوتیک در هلال احمر، بهره مندی روزانه هزار نفر از خدمات داروخانه های هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید