ایستگاه مترو جهاد تهران در لیست نامزدهای جایزۀ معتبر جهانی

به گزارش کتاب دینا، وبسایت دزین (Dezeen) که یکی از معتبرترین و تاثیرگذارترین وبسایت های معماری دنیاست، هر سال جوایزی را به آثار برگزیدۀ معماری در حوزه های مختلف اهدا می نماید. این جایزه حوزه هایی از جمله خانه های مسکونی شهری، خانه های روستایی، پروژه های زیرساختی و حمل و نقل، هتل ها و ... را شامل می گردد.

ایستگاه مترو جهاد تهران در لیست نامزدهای جایزۀ معتبر جهانی

به گزارش فرادید؛ به تازگی لیست طولانی نامزد های دریافت جوایز سال 2023 اعلام شده که در میان آن ها آثاری معماری از ایران نیز در حوزه های مختلف به چشم می خورند. یکی از این آثار پروژۀ ایستگاه متروی جهاد است که در بخش جایزۀ پروژه های زیرساختی و حمل و نقل نامزد دریافت جایزه شده است.

این ایستگاه به وسیله یک استودیوی معماری ایرانی در میدان جهاد و در مسیر خط 3 متروی تهران طراحی و اجرا شده است.

وبسایت دزین در توضیحاتی پیرامون این پروژه، آن را یک کوشش پیروز در جهت بازتعریف ورودی های متروی تهران معرفی می نماید.

معمار این طرح کوشش نموده که این ورودی را به گذرگاهی دارای روح تبدیل کند که عابران پیاده در آن احساسی از صمیمیت و گرما داشته باشند؛ کوششی که اگر توسعه پیدا کند می تواند تهران را به شهری خوشایند برای پیاده روی و گشت و گذار تبدیل کند؛ بر خلاف آن چیز که امروز در بیشتر نقاط آن مشاهده می کنیم.

مصالحی که در این بنا به کار رفت اند نیز کاملا بومی هستند؛ در ساخت این ایستگاه از 300 هزار آجر دست ساز که در کوره های منطقه ها حاشیه ای تهران ساخته شده اند استفاده شده است.

منبع: فرارو

به "ایستگاه مترو جهاد تهران در لیست نامزدهای جایزۀ معتبر جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه مترو جهاد تهران در لیست نامزدهای جایزۀ معتبر جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید