عجیب ترین و زشت ترین آسمانخراش های جهان

به گزارش کتاب دینا، آسمان خراش ها می توانند با چهره زیبای خود به منطقه و حتی شهری که در آن قرار دارند ابهت و افتخار بدهند یا به قدری زشت باشند که کسی برای دیدنشان به آن منطقه قدم نگذارد.

عجیب ترین و زشت ترین آسمانخراش های جهان

در اقصی نقاط دنیا آسمانخراش هایی وجود دارند که به علت عجیب یا زشت بودن باعث شگفتی می شوند! برای بازدید از عجیب ترین و زشت ترین آسمانخراش های دنیا با مجله گردشگری دلتا همراه شوید!

زشت ترین آسمانخراش های دنیا

موضوع زیبایی یا زشتی ظاهر آسمانخراش ها بحث بسیار مفصلی است. از طرفی، طراحی و ساخت این سازه های بزرگ الجثه با شکل های عجیب مانند ساختمان 32 طبقه ای به شکل فیل در بانکوک -پایتخت تایلند - این بحث را پیچیده تر نموده است.

اگرچه این حیوان نماد این کشور به شمار می رود، ولی تصور ساختمانی بلندمرتبه با واحدهای مسکونی، اداری و غیره به شکل فیل اندکی عجیب به نظر می رسد. این بنا که یکی از زشت ترین آسمانخراش های دنیا است، با داشتن آپارتمان های لوکس، فضاهای اداری و مغازه ها یکی از مورد بحث ترین سازه های عجیب در دنیا است.

ساختمان تلویزیون ژیژکوف، پراگ

مجسمه بچه ها در حال بالا رفتن از ستون های ساختمان به صورت نمادی از هنر معاصر در سال 2000 نصب شده اند. البته از دوردست این بنا چندان عجیب به نظر نمی رسد، ولی این مجسمه ها از سال 2001 روی بنا ثابت شده اند.

مرکز لیپو، هنگ کنگ

این برج های دوقلو در سال 1988 بنا شده اند و به علت شباهت زیاد به خرس های کوآلا به ساختمان های درخت کوآلا معروفیت دارند. طبقه های بالای این برج ها چشم انداز دریا را دارند. در تقسیم بندی طبقه ها، واحدهای پایین تر به مغازه ها و واحدهای بالاتر به دفاتر اداری اختصاص داده شده اند.

هتل تیانزی، سان هه، چین

این هتل عجیب در استان شرقی هبی به صورت سه نماد فو، لو و شو به ترتیب خدایان شانس، ثروت و طول عمر ساخته شده است. این هتل در بخش شرقی پکن واقع بوده و رکورددار بزرگ ترین بنای تصویری دنیا است.

شماره 20 خیابان فنچرچ (واکی تاکی)، لندن

این ساختمان 37 طبقه اداری جایگاه نخست زشت ترین و منفورترین بنا در مجله طراحی ساختمان را کسب نموده است. البته این بنا از زمان افتتاح باغ آسمانی - فضایی در سه طبقه با چشم انداز شهر لندن - پذیرای گردشگرهای فراوانی از سراسر دنیا است.

ساختمان روبات، بانکوک

این بنا محل استقرار یونایتد اورسیز بانک، شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپور و یکی از زشت ترین آسمانخراش های دنیا است. برای تماشا مطالب عجیب از گردشگری، روستایی در ایران که ورود زنان به آن ممنوع است را بخوانید.

ساختمان شرکت لونگابرگر، نوارک، اهایو

این بنا به شکل سبد، نمادی از سبک نو در معماری بوده و یکی از زشت ترین آسمانخراش های دنیا است و وزن آن بالغ بر 150 تن است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری ترس و وحشت در جنگل تاریک لاهیجان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "عجیب ترین و زشت ترین آسمانخراش های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین و زشت ترین آسمانخراش های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید