تداوم باران و برف در 5 روز آینده

به گزارش کتاب دینا، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش باران و برف در پنج روز آینده در کشور تداوم دارد، ضمن آنکه از روز چهارشنبه سامانه جدیدی وارد کشور می گردد.

تداوم باران و برف در 5 روز آینده

به گزارش گروه مالی کتاب دینا، فریبا گودرزی اضافه کرد: امروز در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور و نیز دامنه ها و ارتفاعات جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی و نیز اصفهان، نیمه شمالی استان فارس و بوشهر، بارش باران همراه با وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد که در منطقه ها مستعد سبب رعد و برق و بارش تگرگ خواهد شد.

وی ادامه داد: شدت بارش ها امروز در جنوب استان لرستان، شمال خوزستان، استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود و علاوه بر آن، در سایر بخش ها بارش ها تداوم خواهد داشت، هرچند که از اندازه بارش ها در غرب و شمال غرب کشورمان کاسته خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: حرکت این سامانه بارشی به سمت شرق کشور سبب خواهد شد در منطقه های از خراسان شمالی، خراسان رضوی، دامنه ها و ارتفاعات البرز شرقی در استان های گلستان و مازندران و سمنان بارش رخ دهد و شدت بارش ها در استان های چهارمحال و بختیاری، شمال استان کهگلویه و بویراحمد و شرق استان خوزستان خواهد بود که سبب آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها خواهد شد.

وی بیان داشت: لغزندگی جاده ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده های کوهستانی و مسدود شدن جاده های کوهستانی از عوارض بارش ها خواهد بود.

گودرزی گفت: از اواخر شب روز سه شنبه سامانه نو بارشی از سمت شمال غرب وارد کشورمان خواهد شد که سبب شروع بارش های مجدد خواهد شد و روز چهارشنبه شمال غرب، منطقه های از غرب کشور بارش باران و برف و کاهش دما را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: روز پنجشنبه و آدینه هم در استان های گیلان، مازندران و گلستان شاهد بارش خواهیم بود و در پنج روز آینده بارش ها در منطقه ها سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود که سبب مه گرفتگی و کاهش دید خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان داشت: از روز چهارشنبه تا آدینه در استان های ساحلی خزر کاهش محسوس دمای هوا را خواهیم داشت و امروز و فردا آب های غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی، سردترین منطقه کشور را ارومیه، زنجان و تبریز با دمای سه درجه زیر صفر و گرم ترین نقطه را بوشهر با 28 درجه بالا صفر خاطرنشان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تداوم باران و برف در 5 روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم باران و برف در 5 روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید