تزریق بیش از 6 میلیون دُز واکسن در فارس

به گزارش کتاب دینا، مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تزریق بیش از 6 میلیون دُز واکسین در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه اطلاع داد.

تزریق بیش از 6 میلیون دُز واکسن در فارس

به گزارش کتاب دینا از شیراز، محمود نجابت مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فرآیند انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس گفت: با کوشش مسئولان مجموعه دانشگاه و مشارکت مردم استان، در حال حاضر 6 میلیون و 12 هزار و 851 دُز واکسن علیه بیماری کووید19 به مردم فارس تزریق شده است.

او ایمنی جامعه در برابر کروناویروس را در گرو واکسیناسیون عمومی در کنار رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی مطرح کرد و اضافه نمود: واکسیناسیون تاثیر بسزایی بر کاهش جدی موارد فوت ناشی از کروناویروس و بستری دارد.

مشاورعالی سرپرست دانشگاه اظهار کرد: با توجه به سهولت دسترسی جمعیت گروه هدف به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان، ضرورت دارد افراد بالای 12 سال استان، هر چه سریع تر برای دریافت واکسن اقدام نمایند.

این مقام مسئول در دانشگاه با اشاره به اهمیت دُز سوم واکسن علیه بیماری کووید19 ادامه داد: افرادی که از واکسن های غیرفعال شده (سینوفارم، بهارات و کووایران برکت) استفاده نموده اند، سه ماه از نوبت دوم واکسن آن ها گذشته است و سن آن ها بالای 40 سـال است؛ بایستی نوبت سـوم واکسن را دریافت نمایند.

او با توجه به تاثیر واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کروناویروس تاکید نمود: افراد واکسینه شده همچون افرادی که هنوز در انتظار دریافت واکسن هستند، باید اصول بهداشتی را رعایت نمایند تا بتوانیم هر چه سریعتر به ایمنی جمعی دست یابیم.

نجابت اضافه نمود: با توجه به گزارشات اعلام شده از مشاهده سویه نو اومیکرون در کشور های همسایه و احتمال ورود آن به کشور، از افرادی که زمان تزریق دُز سه واکسن آن ها فرارسیده، خواست تا در اسرع وقت برای دریافت دُز سه واکسن خود به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه نمایند و به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی بیش از پیش پایبند باشند، زیرا سهل انگاری و غفلت از کروناویروس، باعث بحران در استان می گردد.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست، شرایط آمار مبتلایان به کروناویروس در منطقه ها مختلف استان، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید19، آخرین آمار های جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان، فرایند انجام تست های pcr در مراکز 16 ساعته، تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید19 را ارزیابی کرد.

آنالیز فعالیت های مراکز 16 ساعته و آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی کروناویروس، عملکرد تیم های واکسیناسیون کرونا در دانشگاه و اندازه موجودی واکسن کروناویروس، از دیگر محور های مورد آنالیز مشاور عالی سرپرست دانشگاه در نشست امروز بود.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در مورد آخرین اقدامات کارگروه های این ستاد، فرایند انجام تست های تشخیصی کروناویروس، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، شرایط بیماران بستری کووید19، فعالیت مراکز 16 ساعته درمان سرپایی کرونا، شرایط ابتلا در شهرستان های استان و تحلیل های آماری کووید19 ارائه کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تزریق بیش از 6 میلیون دُز واکسن در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق بیش از 6 میلیون دُز واکسن در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید