تفنگ دار تازه نفس فورد به میدان آمد!

به گزارش کتاب دینا، پس از گذشت نزدیک به 11 سال از معرفی نسل T6 پیکاپ رنجر و عرضهٔ آن در بازارهای مهمی همانند استرالیا و نیز سایر بازارهای جهانی، پایان فورد از نسل نو مدل رنجر به عنوان یک پیکاپ توانمند، کاربردی و البته با فناوری های مدرن تر رونمایی کرد.

تفنگ دار تازه نفس فورد به میدان آمد!

نسل کنونی پیکاپ فورد Ranger با در اختیار داشتن سهم 39/9 درصدی از بازار پیکاپ های اروپا، یکی از پیروز ترین محصولات فراوری شده در این سگمنت بوده و حال، فورد با معرفی نسل تازه این مدل تجربه سال ها حضور خود در این سگمنت و کلاس خودرویی را در قالب یک خودروی قابل اعتماد برای مصارف خانواده ها، مشاغل کوچک، کشاورزی، ناوگان تجاری و… را به نمایش گذاشته است.

پروژهٔ نسل تازه رنجر به وسیله مرکز توسعه محصول فورد در استرالیا به همراهی تیم بین المللی فورد، متشکل از طراحان و مهندسان متخصص رهبری شده است، تا رنجر تازه علاوه بر برخورداری از تازهترین فناوری ها و قابلیت های ایمنی، مطابق با سخت ترین استانداردهای فورد نیز طراحی و مهندسی گردد.

در طراحی ظاهری فورد رنجر تازه، نظرات مشتریان و کاربران نیز کلیدی و تاثیرگذار بوده و فورد با مالکان نسل قبلی این مدل در سراسر دنیا بیش از پنج هزار مصاحبه انجام داده و ده ها ورکشاپ را برگزار نموده تا به خواسته ها و انتظارات آنان پیرامون نسل تازه محصول خود مطلع شوند.

نمای جلو پیکاپ فورد رنجر (Ranger) 2022

نمای جانبی پیکاپ فورد رنجر (Ranger) 2022

نمای پشت پیکاپ فورد رنجر (Ranger) 2022

نمای جلو پیکاپ فورد رنجر (Ranger) 2022

قبلی 1 از 5 بعدی

مکس ترن Max Tran سرپرست طراحی فورد رنجر در این باره می گوید که بنا بر خواستهٔ مشتریان، نسل تازه رنجر باید حسی از اعتماد به نفس قدرت را چه از نظر ظاهری و چه از نظر بصری به کاربر خود انتقال دهد و تیم طراحی برای دست یابی به این هدف بسیار سخت کوشش کردند.

در ظاهر رنجر 2022، به وضوح شاهد اقتباس از زبان طراحی ساده و بدور از اغراق پیکاپ جمع و جور ماوریک هستیم و به نوعی می توان ظاهر رنجر تازه را نسخه تکامل یافته ماوریک دانست. از نظر بصری رنجر تازه ظاهری جسور و توانمندی را به نمایش گذاشته و به DNA پیکاپ های فورد مانند چراغ های C شکل جلو که اکنون برای اولین بار به تکنولوژی چراغ های LED ماتریسی مجهز شده است اشاره نمود که در کنار جلوپنجره تازه، نما و پوزه ای عضلانی را به نمایش گذاشته است.

در نمای جانبی یک خط شانه ظریف، گلگیرها و قوس بالای چرخ ها را عضلانی تر نموده است و در راستای نمای جلو طراحی شده است. در نمای عقب نیز مهمترین مشخصه، طراحی گرافیک چراغ ها است که براساس گرفیک C شکل چراغ های جلو طراحی شده و از سادگی این نما نیز کاسته است و بر جذابیت آن افزوده است.

نمای داخلی پیکاپ فورد رنجر (Ranger) 2022

نمای داخلی پیکاپ فورد رنجر (Ranger) 2022

نمای داخلی پیکاپ فورد رنجر (Ranger) 2022

نمای داخلی پیکاپ فورد رنجر (Ranger) 2022

قبلی 1 از 4 بعدی

در داخل کابین نیز با فضایی تازه و مدرن روبه رو هستیم، که استفاده از مواد و متریال با کیفیت و صفحه نمایش بزرگ و به اصطلاح پرتره، مشابه آنچه که در موستانگ Mach E شاهد آن بودیم، از بارزترین ویژگی های آن است. به علاوه اینکه این صفحه نمایش در دو نسخه 10/1 اینچی و 12 اینچی ارائه می گردد و به آخرین سیستم اطلاعات و تفریح Sync4 فورد مجهز است. فورد هنوز جزئیات بیش تری از کابین نسل تازه رنجر منتشر ننموده است، اما طبق ادعای فورد، کاربران می توانند از یک کنسول مرکزی بزرگ، محفظه نگهداری اشیا اضافه و جایگاه های استاندارد ردیف عقب بهره مند شوند.

پیشرانه های مورد استفاده در نسل تازه رنجر، عبارتند از یک پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری توربو دیزل، 2 لیتری چهار سیلندر و نیز یک پیشرانه 2/3 لیتری اکو بوست Eco Boost که البته فورد هنوز اطلاعاتی از مقدار خروجی این پیشرانه ها ارائه نداده است، اما می توان انتظار داشت که از قدرتی بین 210 تا 270 اسب بخار برخوردار باشند.

نسل تازه فورد رنجر از اوایل سال آینده میلادی و در کارخانه های تایلند و آفریقای جنوبی فراوری شده و از اواخر سال 2022 در اروپا و در ابتدای 2023 در آسیا به بازار عرضه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی از قیمت رسمی آن و نیز تاریخ عرضه در بازار آمریکای شمالی منتشر نشده است.

خرید و فروش و قیمت خودروهای فورد

منبع: بلاگ دیوار

به "تفنگ دار تازه نفس فورد به میدان آمد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفنگ دار تازه نفس فورد به میدان آمد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید