علم و تکنولوژی

خوردن جسد صاحبخانه به وسیله حیوان خانگی ، واقعیت یا دروغ؟

زومیت نوشت: صرف نظر از اینکه حیوان خانگی تان سگ، گربه یا حتی همستر باشد، پس از مرگ ممکن است جسدتان را بخورد. این مسئله برای پزشک های قانونی مشکل ساز می گردد.

5 بهمن 1402

برادر بزرگتر و هیبریدی فیدلیتی با چهره ای عجیب در آستانه ورود به بازار چین، عکس

انتظار می رود که شانهای L9 به طور رسمی در 14 نوامبر، در چین عرضه گردد. شانهای یک سری خودروهای هیبریدی تازه تحت شرکت جتور بوده که زیر مجموعه برند چری است. یکی از مدل های شاخص برند جتور، سری X70 بوده که در کشورمان با نام فیدلیتی فراوری و عرضه می گردد.

18 آبان 1402

پخش زنده مسابقات ورزشی بدون قطعی و متناسب با اینترنت شما

امروزه بسیاری از مسابقات ورزشی به صورت اینترنتی به وسیله مخاطبان مشاهده می گردد. چالش بزرگ این مخاطبان سرعت اینترنت و قطعی زیاد تصویر هنگام تماشا مسابقه است که باعث کلافگی کاربران می گردد. خوشبختانه پلتفرم های نو پخش مسابقات ورزشی با تمرکز روی این مسئله،...

9 خرداد 1402

جزئیات نو اجرای طرح کالابرگ الکترونیک

به گفته مجری طرح کالابرگ الکترونیک در قالب این طرح بالغ بر 50 هزار فروشگاه در سرتاسر کشور به این سامانه متصل شده اند که برنامه شرکت فارا رساندن تعداد فروشگاه های ارائه دهنده خرید اعتباری به بیش از 60 هزار فروشگاه تا انتها خرداد ماه سال جاری است. ...

19 اردیبهشت 1402

گوگل روی یک موتور جستجوی تازه مبتنی بر هوش مصنوعی کار می نماید؟

همکاری مایکروسافت و OpenAI برای آوردن هوش مصنوعی به موتور جستجوی بینگ ظاهراً باعث شده است تا گوگل به سراغ یک موتور جستجوی تازه برود.

28 فروردین 1402

این کیفیت تصاویر ثبت شده با هواوی p60 است!، عکس

دیجیاتو نوشت: سری هواوی P60 احتمالاً در ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد.

15 اسفند 1401

ساخت ربات بازرس مبتنی با قابلیت کشف اجسام و اجساد زیر سطحی

مهندسان یکی از شرکت های فناور ربات های بازرس زیر سطحی با اهدافی، چون اکتشافات نفتی، کشف اجساد و اجسام و کنترل خطوط انتقال تا عمق 100 متری را عرضه کردند.

25 بهمن 1401

لوازم سفر مورد احتیاج، پیاده روی و طبیعت گردی مطمئن

پیاده روی و طبیعت گردی و کوهنوردی همواره نیازمند داشتن لوازم سفر و تجهیزات مناسب است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه خاصی به سفر و گشت و گذار در طبیعت دارید، پس حتماً دوست دارید بیشتر در خصوص لوازم سفر این گونه طبیعت گردی ها بدانید. مخصوصاً اگر می...

27 دی 1401

قهرمانی هادی چوپان در مسترالمپیا جنجالی شد!

پس از قهرمانی شگفت انگیز هادی چوپان در مستر المپیا 2022، اظهارنظر ها و بحث ها در مورد اهدای ساندو به این قهرمان ایرانی همچنان وجود دارد. اخیرا ریچ گاسپاری بدنساز بازنشسته در اینستاگرام هادی چوپان را دوریان یتس قهرمان شش دوره مسترالمپیا مقایسه کرد؛ اتفاقی...

9 دی 1401

فیلم های مرتبط با بچه ها زیر 13 سال 3 برابر بیش از دیگر ویدئوهای یوتیوب بازدید دارند

نتایج پژوهش های مرکز مطالعاتی و پژوهشی pew نشان می دهد که ویدئوهای مرتبط با بچه ها زیر 13 سال سه برابر بیش از دیگر ویدئوها بازدید گرفته اند. این آمار نشان می دهد برتری مذکور در طول هفته نخست سال 2019 به شکل محسوسی وجود داشته است.

27 آذر 1401

شاهکارهای سینمایی که در جوی متنشج و با دشواری ساخته شدند ، قسمت اول

اغلب تصور می کنیم که مثل خلق تابلوی نقاشی مشهور، شاهکارهای سینمایی در محیطی پر از آرامش و تمرکز و با وسواس و همدلی همه عوامل آنها ساخته شده اند. اما همواره چنین نیست و با خواندن مطلب زیر به احتمال زیاد با من هم داستان خواهید شد!

19 آذر 1401

آلودگی هوای سارایوو

بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده به وسیله شرکت فناوری کیفیت هوای IQAir مستقر در سوئیس، شهر سارایوو مرکز بوسنی در رده بندی کیفیت هوای کلانشهر های دنیا در بین 10 شهر آلوده واقع شده است.

20 آبان 1401

ترفندی برای آزاد کردن فضای آیفون بدون حذف برنامه های مورد علاقه

بسیاری از کاربران آیفون برای آزاد کردن فضای اضافی روی گوشی مجبور به حذف عکس ها، ویدیو ها و برخی برنامه ها هستند.

13 آبان 1401

در فرهنگسرای اندیشه، متخصص شو!

دوره تخصصی آموزش رسانه های تصویری در رشته های مختلف فیلمبرداری و عکاسی با عنوان متخصص شو در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.

4 آبان 1401

اوپو واچ SE؛ اولین ساعت هوشمند دنیا با تراشه اسنپدراگون

اوپو خاتمه جدیدترین ساعت هوشمند خود به نام اوپو واچ SE را در چین راه اندازی کرد. اوپو واچ SE اولین ساعت هوشمند در دنیا است که از تراشه اسنپدراگون +W5 نسل 1 کوالکام بهره می برد.

1 آبان 1401

ظرفیت های ارتباطی تازه در مشهد ایجاد می گردد

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق رگولاتوری گفت: ظرفیت های ارتباطی برای ارتقای کیفیت ارتباطات خراسان رضوی در دهه سوم ماه صفر ایجاد شده است.

5 مهر 1401

آیفون 15 اولترا با باتری بهتر جانشین 14 پرو مکس خواهد شد

اپل چند روز قبل سه مدل از سری آیفون 14 (به غیر از آیفون 14 پلاس) را راهی بازار کرد و از حالا روند انتشار شایعات مربوط به سری آیفون 15 شروع شده است. یک از افشاگران اکنون جزئیاتی از این گوشی ها را لو داده است.

31 شهریور 1401

فراوری بذر چغندر قند مقاوم در همدان

یکی از پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی همدان به رقم نو بذر اصلاح شده مقاوم در برابر دو آفت چغندر قند دست یافت.

29 شهریور 1401

پرورش دهنده الاغ : حمایت نمایند، بزرگ ترین تولیدنماینده شیرخشک می شوم ، آیا شیرخشک الاغ وارد بازار می گردد؟

احمدرضا شهرکن، جوان ترین کارآفرین و پرورش دهنده الاغ که امروز در مزرعه اش از 80 راس الاغ نگهداری می نماید، از نتایج مطلوب کوشش هایش برای فراوری شیر خشک از شیر الاغ خبر می دهد که اگر صحت داشته باشد، می توان گفت تحولی بزرگ در زمینه فراوری و عرضه شیر خشک بچه...

10 شهریور 1401

دوال سنس ادج معرفی شد؛ مدل پیشرفته تر و قابل شخصی سازی دوال سنس

سونی در جریان رویداد افتتاحیه گیمزکام که از طریق جف کیلی برگزار شد، از کنترلر تازه خود با نام دوال سنس ادج که از قابلیت شخصی سازی بهره مند است، برای پلی استیشن 5 رونمایی کرد.

6 شهریور 1401
تعداد: (157)