خانه موزه کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا در ایتالیا ، عکس

به گزارش کتاب دینا، یکی از حیرت انگیزترین اتفاقات در زندگی هرکسی می تواند بازدید از خانه کاشف آمریکا، یعنی کریستف کلمب باشد؛ مخصوصاً خانه ای که کودکی خود را در آن سپری نموده و عظیم شده باشد. این خانه موزه که اکنون در جنوای ایتالیا واقع شده است، بازسازی شده است ؛ با این وجود، به طرز شگفت انگیزی قدیمی به نظر می رسد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با محل سکونت کاشف قاره آمریکا آشنا شوید.

خانه موزه کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا در ایتالیا ، عکس

کریستف کلمب در سال 1451 میلادی در شهر جنوآی ایتالیا چشم به دنیا گشود. پدر او تاجر و بافنده پشم بود و در عین حال، مالکیت مکانی را نیز بر عهده داشت که کریستف جوان در آنجا به عنوان یاری پدر کار می کرد. اطلاعات بسیار کمی از دوران کودکی کریستف کلمب در اختیار است؛ اما اسناد تاریخی حاکی از آن است که در فاصله سال های 1455 تا 1470 میلادی، کریستف در این خانه زندگی می نموده است؛ هرچند که خانواده او مدتی بعد به ساونا، شهری در غرب جنوا نقل مکان کردند.

خانه اصلی به احتمال زیاد دو تا سه طبقه بوده و مغازه در طبقه همکف آن قرار داشته است؛ همچنین، در ورودی آن در سمت چپ مغازه دیگری قرار داشته است. به نظر می رسد که این خانه در بمباران جنوا توسط پادشاه لویی چهاردهم فرانسوی نابود شده؛ اما بنای حال حاضر، در اوایل قرن 18 میلادی بر اساس خرابه های اصلی ساخته شده است.

جالب اینجا است که دو طبقه بیشتر از طرح اصلی به این بنا اضافه شده که از طریق ستون های ساختمان های کناری روی این بنا قرار گرفته بودند. تقریباً در سال های 1900 میلادی ساختمان های مجاور منزل کریستف کلمب تخریب شدند و طبقات فوقانی این بنا نیز تخریب شد؛ سپس به بنای دو طبقه ای حال حاضر تقلیل پیدا کرد.

در سال 1886 میلادی این خانه توسط شهرداری جنوآ خریداری و جهت تبدیل به یکی از مشهورترین جاهای دیدنی ایتالیا بازسازی شد. در حال حاضر، بر سر در خانه کلمب کتیبه ای با این مضمون نوشته شده است:

هیچ خانه ای به اندازه این خانه ارزش توجه ندارد؛ خانه ای که کریستف کلمب در آن رشد و اولین سال های جوانی را زیر نظر پدر خود سپری نموده است.

منزل کریستف کلمب که در خارج از مرزهای جنوآی قرن 14 قرار داشته است، هم اکنون یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این شهر است. این موزه به انسانی تعلق دارد که با هزینه بسیار، یاری بزرگی به ایجاد ارتباط میان دنیای مدرن و قدیم کرد.

منبع: گردشبان

به "خانه موزه کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا در ایتالیا ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه موزه کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا در ایتالیا ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید