عبور پیروز از فشار سنگین چند روزه روی شبکه برق

به گزارش کتاب دینا، تسنیم نوشت: مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به افزایش شدید دمای هوا برای روز های چهارشنبه و پنجشنبه پیش بینی نیاز مصرف 73 هزارمگاواتی داشتیم و همکاران ما برای تأمین این میزان آمادگی لازم را داشتند که در چهارشنبه نیاز مصرف برق به 72 هزار و 415 مگاوات و در پنجشنبه نیز به 71 هزار و 806 مگاوات رسید.

عبور پیروز از فشار سنگین چند روزه روی شبکه برق

وی افزود: 32 هزار مگاوات از مصرف برق کشور در زمان اوج بار مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی و کولرهاست که این یعنی از هر 10 نیروگاه کشور 4 نیروگاه مشغول تولید برق برای کولر ها و وسایل سرمایشی هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق شرح داد: رعایت دمای آسایش در کولر های گازی تا 25 درصد و استفاده از دور کُند در کولر های آبی تا 50 درصد میزان مصرف برق این لوازم را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به روند کاهشی دما در هفته پیش ِرو پیش بینی می کنیم تا حدودی از میزان مصرف برق کشور کاسته شود.

رجبی مشهدی اظهار داشت: در روز های اخیر به واسطه افزایش شدید مصرف برق فشار سنگینی روی شبکه تولید، توزیع و انتقال برق ایجاد شده است که انتظار داریم با همراهی مشترکان بخش خانگی شاهد کاهش بخشی از این فشار روی شبکه باشیم.

وی ادامه داد: 11 تا 17 و 20 تا 23، ساعات اوج مصرف برق هستند، در بخش خانگی به مردم توصیه می شود از وسایل پرمصرف در این ساعات استفاده نکنند.

سخنگوی صنعت برق اذعان داشت: تا امروز، رکورد اوج مصرف امسال 72 هزار و 724 مگاوات بوده است که در مقایسه با سال 1400 که رکورد اوج مصرف 67 هزار و 200 مگاوات بود، فاصله معناداری دارد، در واقع بیش از 5 هزار و 500 مگاوات میزان تقاضای مصرف افزایش یافته است؛ با وجود این، تا این لحظه شبکه برق پایدار است و رشد میزان انرژی تحویلی به صنایع در دوره مدیریت مصرف در مقایسه پارسال بیش از 13 درصد است و خوشبختانه در بخش خانگی نیز خاموشی نداریم.

وی افزود: در کشور هایی که قیمت برق واقعی است، در برخی ساعات قیمت را بسیار افزایش می دهند و در برخی از ساعت ها قیمت را اندک یا حتی رایگان می کنند و این سبب می شود که در ساعات اوج مصرف یک کاهش مصرف قابل ملاحظه ای داشته باشند؛ در ایران حدود 40 درصد بیش از میانه مصرف کشور ها از انرژی استفاده می کنیم که عدد زیادی است.

منبع: فرارو

به "عبور پیروز از فشار سنگین چند روزه روی شبکه برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور پیروز از فشار سنگین چند روزه روی شبکه برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید