عربستان و روسیه توافقنامه همکاری نظامی جدید امضا می کنند

به گزارش کتاب دینا، مسکو و ریاض پیش نویس توافقنامه همکاری نظامی جدید شامل مقابله با تروریسم و دزدان دریایی و آموزش نظامی را آماده امضا کرده اند.

عربستان و روسیه توافقنامه همکاری نظامی جدید امضا می کنند

به نقل از روسیا الیوم، دولت روسیه به دو وزارت خانه امور خارجه و دفاع دستور داد تا با عربستان سعودی برای امضای توافقنامه جدید همکاری نظامی بین دو کشور وارد مذاکره شوند.

بنا به این گزارش، پیش نویس این توافقنامه که دولت روسیه آن را در تاریخ 19 فوریه منتشر کرده است، شامل-تبادل آرا درباره مسایل مورد اهتمام مشترک در زمینه نظامی،مبارزه با تروریسم،مقابله به دزدان دریایی،آموزش نظامی،فرهنگ و ورزش،آموزش نظامی،-پزشکی - نظامی و عملیات امدادرسانی در دریا می شود.

در سایه توقف فروش موقت تسلیحات آمریکا به عربستان، کشورهای مختلف از جمله روسیه تمایل زیادی دارند تا با فروش جنگ افزارهای خود بخشی از بازار پرسود سعودی ها را تصاحب کنند.

منابع غربی به تازگی اعلام کردند که دولت جدید آمریکا به صورت موقت فروش تسلیحات نظامی به عربستان و امارات به ویژه فروش جنگنده های اف 35 را متوقف کرده، اقدامی که مورد توجه رسانه ها و تحلیلگران مسایل منطقه قرار گرفته است.

در همین پیوند پایگاه خبری میدل ایست نیوز نوشت که دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن به طور موقت فروش تسلیحات به عربستان را در راستای بازبینی روابط دفاعی آمریکا با برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس متوقف کرد اما در این میان، کشورهای متعددی از جمله روسیه وجود دارند که برای فروش تسلیحات به عربستان و به دست آوردن بخشی از بازار پرسود این کشور تمایل زیادی دارند.

در همین زمینه، مجله آمریکایی نشنال اینترست ((National Interest) به معرفی پنج جنگ افزار روسی پرداخته است که عربستان برای خرید آن تمایل دارد.

به نوشته این مجله سامانه پدافندی S-400 ، جنگنده سوخو 35 ، کلاشینکوف AK-103 ، راکت انداز روسی TOS-1 و موشک هدایت شونده ضد تانک 9 ام133 کورنت 9M133 Kornet از جمله این جنگ افزارها هستند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "عربستان و روسیه توافقنامه همکاری نظامی جدید امضا می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان و روسیه توافقنامه همکاری نظامی جدید امضا می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید