5 ترفند طلایی برای نگهداری از ماشین ظرفشویی

به گزارش کتاب دینا، شستن ظرف ها یکی از کارهای روزانه و همیشگی در هر خانه محسوب می گردد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در خانواده پرجمعیت زندگی می کنید و یا اهل رفت وآمد زیاد و مهمان داری هستید، به طور قطع با این مسئله بیشتر سروکار دارید. برترین و کارآمدترین راهکار در این شرایط، خرید یک ماشین ظرفشویی و رهایی از شستن دستی ظرف ها است. اما توجه داشته باشید که به علت استفاده زیاد از این وسیله، به صورت دوره ای برای سرویس ظرفشویی خود اقدام کنید. بعلاوه برای یاری به افزایش عمر استفاده از ماشین ظرفشویی خود، بهتر است با بعضی از مهم ترین ترفندهای نگهداری از این وسیله کاربردی آشنا باشید.

5 ترفند طلایی برای نگهداری از ماشین ظرفشویی

نحوه مراقبت صحیح از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی شما با هر مدل، سایز و برندی نیازبه مراقبت و نگهداری صحیح و اصولی دارد. توجه به این موضوع در کنار سرویس ظرفشویی، در حفظ کیفیت کار و افزایش طول استفاده از ماشین ظرفشویی شما موثر است. ازجمله مهم ترین و معروف ترین برندهای ماشین ظرفشویی با کارایی و کیفیت بالا، برند ال جی و جی پلاس است. شما می توانید با مراجعه به گلدیران نمایندگی رسمی ال جی و جی پلاس و یا سایت https://cs.goldiran.ir/ از مشاوره کارشناسان و متخصصان باتجربه برای آموزش نحوه مراقبت صحیح از ماشین ظرفشویی خود بهره ببرید. بعلاوه رعایت این موارد نیز به شما در استفاده درست از این وسیله یاری خواهد نمود:

1- پاک کردن ظروف قبل از قراردادن در ماشین ظرفشویی

قبل از قراردادن ظروف در ماشین ظرفشویی، حتما با یک دستمال، تکه های به جامانده غذا و خوراکی را از روی آن پاک کنید. چراکه گیرکردن موادغذایی باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه شده و مسائل زیادی را به وجود می آورد. بعضی از افراد در این کار وسواس زیادی به خرج داده و به آبکشی ظروف می پردازند. باید گفت که این یک کار اضافی است و صرفا باید تکه های موادغذایی از ظروف جدا شوند.

2- تمیزکردن سطوح داخلی و خارجی برای سرویس ظرفشویی

همان طورکه می دانید انواع باکتری ها و قارچ ها در محیط آلوده و مرطوب رشد نموده و تکثیر پیدا می نمایند. به همین علت توصیه می گردد که نظافت سطوح داخلی و بیرونی ماشین ظرفشویی خود را با دقت زیادی انجام دهید. بنابراین:

مرحله خارج کردن سبدهای ظروف را به آرامی انجام دهید.

از سرکه و مواد ضدعفونی مخصوص برای نظافت داخل دستگاه بهره ببرید.

سطوح بیرونی دستگاه را از هرگونه گردوغبار و لکه پاک کنید.

هر 6 ماه یک بار، کل فضای داخلی ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.

بعد از سرویس ظرفشویی و قبل از استفاده مجدد از دستگاه، حتما آن را تمیز کنید.

3- تمیزکردن فیلتر ماشین ظرفشویی

یکی از قطعات مهم در ماشین ظرفشویی که باید به طور منظم آن را آنالیز و تمیز کنید، فیلتر آن است. فیلتر در انواع ماشین ظرفشویی جی پلاس و ال جی در قسمت کف دستگاه یا زیر بازوی اسپری نماینده قرار گرفته است. برای یاری به عملکرد صحیح دستگاه و جلوگیری از خرابی آن، تمیزکردن فیلترها را نباید فراموش کنید. شما می توانید در زمان سرویس ماشین ظرفشویی به وسیله تکنسین های مجرب، نمایندگی اصلی ال جی و جی پلاس، از آن ها بخواهید که فیلترهای دستگاه را آنالیز نمایند. توصیه می گردد در صورت مشاهده هرگونه سوراخ و آسیب برروی فیلترها برای تعویض آن اقدام کنید.

4- سرویس ظرفشویی به صورت دوره ای

همان طور که پیش تر اشاره شد، به علت استفاده زیاد از ماشین ظرفشویی، بهتر است قبل از ایجاد مشکل و یا بروز خرابی، آن را به صورت دوره ای سرویس کنید. بعلاوه توصیه می گردد این کار را به وسیله مراکز و نمایندگی های معتبر انجام دهید. به خاطر داشته باشید که یکی از وظایف این افراد در کنار سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی، آموزش نحوه استفاده و نگهداری صحیح دستگاه است. از مهم ترین این موارد آموزشی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شرح و آموزش تمام برنامه های شست وشو و اینکه کدام برنامه برای چه شرایطی مناسب است.

نحوه تمیز کردن توری پایین دستگاه و جداسازی غذاهای گیر نموده در این قسمت از دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است.

بعلاوه این افراد به شما نحوه پاک کردن لاستیک و واشر ماشین ظرفشویی را برای جلوگیری از رشد باکتری آموزش و نشان می دهند که واشر و لاستیک آسیب دیده به چه شکل است، تا در هنگام بروز آسیب در این دو قطعه، با نمایندگی های معتبر تماس گرفته و برای تعویض آن اقدام کنید.

روش های جرم گیری صحیح، از بین بردن بوی بد دستگاه و جلوگیری از ایجاد رسوب نیز ازجمله مواردی است که در زمان سرویس ظرفشویی، به شما آموزش داده می گردد.

5- رعایت چیدمان ظرف ها در ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین نکات در مراقبت و نگهداری صحیح از ماشین ظرفشویی، رعایت چیدمان اصولی ظرف ها قبل از شست وشو است. این امر در افزایش کارایی و عملکرد دستگاه بسیار اهمیت دارد. به همین منظور به نکات زیر توجه داشته و آن ها را به خوبی رعایت کنید:

فاصله مناسب بین ظروف حفظ گردد.

ظروف خیلی بزرگ مانند سینی، تخته خردکن و تابه را در قسمت کناری ماشین ظرفشویی قرار دهید. درغیراین صورت مانع از چرخش صحیح آبپاش می شوید.

از ظروف بیشتر از ظرفیت دستگاه استفاده نکنید. چراکه این کار مانع بزرگی برای عملکرد درست بازوهای اسپری نماینده و درنتیجه کثیف ماندن ظرف ها محسوب می گردد.

با گفت وگو با واحد پشتیبانی نمایندگی اصلی ال جی درباره نکات ریز و نحوه صحیح چیدمان با توجه به ظرفیت دستگاه خود، مشورت و هدایت بگیرید.

معرفی مراکز معتبر سرویس ظرفشویی ال جی و جی پلاس

همان طور که پیشتر به آن اشاره و تاکید شد، سرویس ماشین ظرفشویی مهم ترین اقدام برای حفظ کیفیت و افزایش عمر استفاده از آن محسوب می گردد. حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاید که برای سرویس کردن ماشین ظرفشویی ال جی و جی پلاس خود، به کدام مراکز مراجعه نموده و آیا این مراکز معتبر هستند یا خیر؟

در پاسخ به این سوالات و دغدغه ها باید گفت که گلدیران به عنوان نماینده اصلی و رسمی شرکت کره ای ال جی در ایران و بعلاوه شرکت ایرانی جی پلاس، در طول دهه های مختلف در حال خدمات رسانی به مشتریان است. وجود پرسنل آموزش دیده، خدمات پس از فروش، سرویس دهی با ضمانت و بعلاوه استفاده از قطعات اورجینال برای تعویض، این نمایندگی را به گزینه عالی برای سرویس ظرفشویی شما تبدیل نموده است. به گونه ای که کارشناسان حرفه ای پس از عیب یابی مشکل دستگاه شما، برای تعمیر و یا تعویض قطعات ماشین ظرفشویی اقدام می نمایند. فقط کافی است با شماره پشتیبانی و خدمات این نمایندگی (02184733) تماس گرفته و از خدمات این مجموعه باسابقه و پرتلاش بهره ببرید.

هزینه تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین دغدغه ها برای سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی، هزینه و قیمت نهایی آن است. برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی و جی پلاس درنمایندگی های اصلی و معتبر، درصورت داشتن بعضی ضمانت نامه ها و گارانتی ها، ممکن است بعضی از خدمات با تخفیف و یا به صورت رایگان انجام گردد. برای اطلاع از این موضوع می توانید به نمایندگی گلدیران به آدرس https://cs.goldiran.ir/ مراجعه کنید. اما به طور کلی هزینه سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد، ازجمله:

مدت زمان گارانتی دستگاه

کیفیت در ارائه خدمات پس از فروش

شدت مشکل دستگاه و تشخیص تعمیر یا تعویض قطعات

نوع قطعات تعویضی مورد استفاده (از نظر اصل یا غیرفابریک بودن)

مدل ماشین ظرفشویی

تغییرات و نوسانات در قیمت تعمیرات ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ال جی و جی پلاس، از محصولات پرطرفدار این دو برند در بین مصرف نمایندگان هستند. نمایندگی اصلی جی پلاس و ال جی، به فروش، ارائه خدمات پس از فروش و سرویس ظرفشویی این دو برند پرآورازه می پردازد. شما می توانید به وسیله راه های ارتباطی غیرحضوری ازجمله سایت https://cs.goldiran.ir و شماره تماس 02184733 با مشاوران و کارشناسان این نمایندگی برای دریافت هرگونه خدمات، در تماس باشید.

منبع: فوت و فن

به "5 ترفند طلایی برای نگهداری از ماشین ظرفشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ترفند طلایی برای نگهداری از ماشین ظرفشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید