5 روش ساده محافظت از چمدان در سفر

به گزارش کتاب دینا، نکات سفر

وقتی که می خواهید به جایی سفر کنید، مخصوصا اگر یک سفر خارجی در پیش رو داشته باشید، اینکه بخواهید مدام مراقب باشید که چمدانتان کجاست و آیا در امان است یا نه، کار خسته کننده و استرس زایی است. خوشبختانه خبرنگاران چند ترفند را می تواند به شما ارائه دهد تا با بکارگیری این نکات سفر خیالتان از امنیت چمدانتان راحت باشد.

5 روش ساده محافظت از چمدان در سفر

از قفل های مناسب برای چمدانتان بهره ببرید

با توجه به فرایند امنیتی ای که امروزه در فرودگاه های دنیا رعایت می گردد، دانستن این که دقیقا باید از چه نوع قفلی برای چمدان خود بهره ببرید کار سختی است. نوعی از قفل ها به نام قفل های TSA وجود دارد که کاربری راحتی دارند اما خیلی امن نیستند و اگر هم بخواهید هزینه خیلی زیادی کنید و قفلی با امنیت بالا بخرید، این ریسک وجود دارد که قفل در حین بازدید های امنیتی فرودگاه شکسته گردد، اینجاست که قفل های TSA به کار می آیند. اگر نمی خواهیداز قفل بهره ببرید، می توانید از کمربندهای ایمنی بهره ببرید، به هر حال استفاده از یکی از این دو بهتر از هیچی است!

برترین راه امنیتی: زیر نظر داشتن چمدان!

تقریبا غیر ممکن است که بتوانید در هر لحطه سفرتان در کنار چمدانتان باشید. اگر کیف و یا چمدانتان در کنارتان باشد می توانید یک چشمتان را به آن داشته باشید و مراقبش باشید، اما وقتی کنارتان نیست چطور؟ اگر مجبور بودید تا برای لحظه ای و یا چند ثانیه ای چمدانتان را رها کنید، تماس چشمی تان را با آن از دست ندهید. یادتان باشد اگر کسی بخواهید آن را بسارقد می تواند در چند ثانیه این کار را انجام دهد.

مراقب استفاده از گاوصندوق ها باشید

بسیاری از گاوصندق هایی که در اتاق های هتل ها هستند می توانند به راحتی به وسیله سارق ها و یا حتی کارمندان هتل باز شوند. بنابراین پیشنهاد می کنیم اولا در انتخاب هتلتان دقت کنید و دوم اینکه اگر دوست دارید در یک هتل در امنیت بمانید، باید چمدانتان را هم در امنیت نگه دارید! شاید گاوصندوق ها یکی از امکانات اضافه هتل ها باشد اما یادتان نرود که این گاوصندوق ها می توانند مورد دسترس افرادی که گفته شد هم باشند، بنابراین حدالامکان به روش دیگری برای نگهداری وسایلتان فکر کنید.

وسایل با ارزشتان را در مکان های غیر متعارف بگذارید

بیشتر سارقان می دانند که باید در چه جاهایی در پی وسایل با ارزش بگردند بنابراین پیشنهاد می کنیم وسایل با ارزشتان را در جایی بگذارید که به فکر کمتر کسی می رسد. مثلا اگر اندازه زیادی پول نقد همراهتان دارید، آن را در جیب یکی از لباس ها بگذارید و خیلی عادی تا بزنید.

انتخاب چمدان مناسب بسیار مهم است

اینکه بدانید برای یک سفر خارجی به چه چیزهایی احتیاج دارید، یکی از نکات سفر است اما اینکه چه نوع چمدانی را برای این کار انتخاب کنید هم بسیار مهم است. شاید فکر کنید که خیلی ارتباطی به هم ندارند اما کمی بیشتر فکر کنید. در یک سفر خارجی احتمالا مسافت دورتری را باید بپیمایید بنابراین باید چمدانی را انتخاب کنید که مقاوم باشد و در نتیجه لوازمتان در امنیت بیشتری خواهند بود. اگر کمی بگردید از تنوع زیاد چمدان ها متعجب خواهید شد، چمدان های ضد ضربه، چمدن های ضد آب، چمدان های زیپی، چمدان های پارچه ای، چمدان های آهنی و.. اگر می خواهید از دست درازی سارقها به چمدانتان جلوگیری کنید نمونه های ضد ضربه برترین نوع هستند.

منبع: الی گشت

به "5 روش ساده محافظت از چمدان در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش ساده محافظت از چمدان در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید