آشنایی با چند ماسک صورت خانگی

به گزارش کتاب دینا، بعضی از مواد طبیعی هستند که می توانید از آنها به عنوان یک ماسک عالی برای صورت تان بهره ببرید. در ادامه این مطلب چندین روش درمانی یا ماسک خانگی را برایتان انتخاب نموده ایم که به بهبود هر چه بیشتر زیبایی و سلامت شما یاری شایانی خواهد کرد.

آشنایی با چند ماسک صورت خانگی

ماسک صورت خانگی موز

تا وقتی که موز هست، چه احتیاجی به بوتاکس خواهید داشت؟! بله، درست است! شما می توانید از موز به عنوان یک ماسک صورت خانگی و کاملا طبیعی بهره ببرید که حس نرمی بیشتر و آرامش را به 1وست صورت شما می بخشد. برای تهیه این ماسک، یک موز میانه را له نموده و سپس آن را برای مدت 10 الی 20 دقیقه، روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک صورت خانگی دیگری که بسیار محبوب می باشد، مخلوطی از یک چهارم پیمانه ماست، دو قاشق غذاخوری عسل و یک موز میانه می باشد. این ماسک صورت خانگی نیز کارایی بسیار خوبی دارد.

اگر شما در رابطه با نوع ماسکی که قصد استفاده از آن را دارید مطمئن نیستید و نمی دانید که برای پوست صورت شما مناسب است یا خیر، باید بدانید که ماسک موز برای هر نوع پوستی مناسب است و یکی از برترین ماسک ها برای مراقبت از پوست و مرطوب نگه داشتن آن می باشد.

ماسک سرکه

استفاده از سرکه به عنوان یک تونر پوستی قدمت بسیار زیادی داشته و هم اکنون نیز یک ماده بسیار کارامد برای برطرف لکه ها و جوش های رو صورت محسوب می شود.

ابتدا صورت خود را شسته و سپس با استفاده از ترکیبی از یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و 2 فنجان آب، صورت خود را کاملا بشویید.

بعلاوه می توانید از مخلوط یک چهارم پیمانه از سرکه و یک چهارم پیمانه از آب، این ماسک صورت خانگی را تهیه نموده وسپس روی صورت خود را به آن آغشته نموده و منتظر شوید تا خشک شود.

ماسک صورت شیر

برای تهیه این ماسک صورت خانگی ، تنها احتیاج است که یک چهارم فنجان از شیر خشک را با میزان کافی آب مخلوط کنید تا به یک حالت خمیری برسید.

سپس مخلوط آماده شده را روی پوست صورت خود بمالید تا همه آن را بپوشاند. پس از گذشت چند دقیقه و خشک شدن کامل آن، ماسک را با استفاده از آب گرم، بشوئید.

این ماسک خانگی باعث جوانی و شادابتر شدن پوست صورت شما می شود.

ماسک صورت خانگی بلغور جو

اگر شما در پی روشی هستید که زود بازده باشد و به شما احساس خوبی الغا کند و پوست شما را شاداب تر نماید، پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک صورت خانگی بلغور جو می باشد.

برای تهیه این ماسک، ابتدا یک سوم پیمانه از بلغور جو را بانصف پیمانه آب ولرم (نه آب جوش) ترکیب نموده و برای مدت 2 الی 3 دقیقه صبر کنید.

سپس 2 قاشق غذاخوری ماست، 2 قاشق غذاخوری عسل، یک سفیده تخم مرغ را به ان اضافه نموده و هم بزنید.

یک لایه نازک از مخلوط تهیه شده را برای 10 الی 15 دقیقه، روی پوست صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک صورت سس مایونز

تا وقتی که می توان با استفاده از موادی که در خانه به راحتی یافت می شود، ماسک صورت خانگی کارآمد و مفیدی را تهیه نمود، چرا باید برای کرم های گران قیمت، هزینه کنیم؟

سس مایونز تهیه شده از تخم مرغ، یکی از این موادی است که می توان به عنوان یک ماسک صورت خانگی مورد استفاده قرار داد. میزان سس مایونز را به آرامی روی صورت خود قرار داده و پس از گذشت حدود 20 دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید.

خواهید دید که پس از مدتی استفاده از این ماسک، پوست صورت شما نرم تر و شفاف تر خواهد شد.

ماسک صورت خانگی ماست

ماست نیز از جمله مواد دیگری است که می تواند در سلامت و شادابی پوست صورت بسیار موثر باشد. برای از بین بردن منافذ پوستی و شادابی آن، می توانید برای حدود 20 دقیقه، صورت خود را با ماست ساده بپوشانید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

بعلاوه ماسک صورت خانگی دیگری نیز با استفاده از مخلوط یک قاشق غذاخوری ماست، آب یک چهارم قطعه از پرتقال همراه با پالپ و یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا، قابل تهیه است که برای اثر بخشی احتیاج است که 5 دقیقه روی صورت قرار گرفته و سپس شسته شود.

ماسک صورت لیمو

لیمو نیز خاصیت جوان سازی و شادابی برای پوست صورت داشته و بعلاوه باعث از بین رفتن جوش ها و لکه های روی صورت نیز می شود.

برای تهیه این ماسک بهتر است آب یک عدد لیموی تازه را با یک چهارم پیمانه از روغن زیتون یا بادام شیرین، مخلوط نموده و پس از گذشت مدتی، آن را بشوئید.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون

به "آشنایی با چند ماسک صورت خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با چند ماسک صورت خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید