اسکناس کلکسیونی از بیماری ها

به گزارش کتاب دینا، آیا می دانید از هر 10 اسکناس و از هر پنج سکه پولی که به دست می گیرید یکی آلوده به انواع مختلف میکروب هاست! مطالعات نشان داده است، اسکناس هایی که مرتب از دست انسانی به انسانی دیگر انتقال می یابند، میکروب ها را منتقل می نمایند. شاخص رابطه سلامت و بهداشت عمومی با اسکناس، نشانگر این موضوع مهم است که:

اسکناس کلکسیونی از بیماری ها

اسکناس کلکسیونی از بیماری ها

پول و نقش آن در انتقال آلودگی ها

آیا می دانید از هر 10 اسکناس و از هر پنج سکه پولی که به دست می گیرید یکی آلوده به انواع مختلف میکروب هاست!

مطالعات نشان داده است، اسکناس هایی که مرتب از دست انسانی به انسانی دیگر انتقال می یابند، میکروب ها را منتقل می نمایند. شاخص رابطه سلامت و بهداشت عمومی با اسکناس، نشانگر این موضوع مهم است که:

70 نوع بیماری به وسیله پول به انسان منتقل می گردد. دست به دست شدن پول میان اشخاص با مشاغل گوناگون (بهداشتی و غیر بهداشتی) استفاده همگانی هم دارد، از رفتگران شهرداری گرفته تا نیروی خدماتی در بیمارستان ها، صاحبان مشاغل آزاد و دولتی، بخصوص کسانی که در باجه های بانک و بلیت فروشی ها مشغول به کار هستند، همه و همه با پول های ریز و درشت سروکار دارند و شناسایی پول آلوده تقریبا غیر ممکن است؛ زیرا یک اسکناس بدون چروک و تمیز می تواند حامل میلیون ها میکروب باشد و تنها با رعایت نکات بهداشتی می توان از انتقال بیماری ها به وسیله اسکناس تا حدودی پیشگیری کرد.

آنفلوآنزا، شایع ترین بیماری اسکناس!

تازه ترین مطالعه صورت گرفته متخصصان نشان می دهد که ویروس آنفلوآنزا می تواند 17 روز روی اسکناس، زنده بماند و قابلیت انتقال داشته باشد!

توجه! بیماران دیابتی، مبتلایان به ایدز و افراد کم خون زودتر از سایر افراد به بیماری های اسکناس مبتلا می شوند و باید بیش از بقیه، نکات ایمنی را رعایت نمایند.

توصیه جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری

1-پول، ناقل میکروب است بنابراین حتما دستانتان را پس از تماس با پول با آب و صابون بشویید.

2-از تماس انگشت ها با دهان حین شمردن پول بپرهیزید.

3-در جهت نگهداری صحیح پول کوشا باشید.

منبع:نشریه جوانان امروز شماره 2129

منبع: راسخون

به "اسکناس کلکسیونی از بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکناس کلکسیونی از بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید