افزایش حمایت وزارت فرهنگ از جشنواره های مرکز کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب

به گزارش کتاب دینا، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با دبیرخانه رویدادهای و فعالیت های کتابخوانی گفت: جشنواره های مرکز کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب حلقه های به هم پیوسته ای برای ترویج موضوع کتابخوانی و توجه به کتاب در جوامع مختلف است. هم در روستاها باید با اقتضای این محیط برای کتاب برنامه ریزی کرد، هم در شهرها و هم در عشایر برای هر سه این جوامع شورای سیاست گذاری با حضور نهادهای مرتبط و مختلف برگزار شده و همکاری و مشارکت خیلی خوبی هم داشتند که امیدواریم بازجریان دوباره ای بعد از چند سال وقفه و رکود برای توسعه کتابخوانی در بین روستا و عشایر و شهرهای مختلف شکل گیرد.

افزایش حمایت وزارت فرهنگ از جشنواره های مرکز کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب

وی با اشاره به طراحی سامانه برای بارگذاری طرح ها گفت: سامانه خوبی برای ارائه طرح ها و اعلام آمادگی و حضور در رقابت و برنامه های ترویجی طراحی شده است.

احمدوند با اشاره به اینکه برنامه های کتابخوانی در شهرها، روستاها و عشایر نباید محدود به برگزاری جشنواره گردد، و باید ادامه دار باشد، گفت: طبیعتاً نهادهای مرتبط در هر شهر و دستگاه های فرهنگی مستقر در شهرها در طی یکی دو سالی که با جشنواره در ارتباط هستند تدارک برنامه هایی را می بینند ، طبیعتاً اولویت با برنامه هایی است که به عنوان زمینه و پایه برای فعالیت های دیگر باشد، مثل تاسیس کتابخانه ها، باشگاه های کتابخوانی، گروه های مروج کتاب، تقدیر و تشویق فعالان عرصه فراوری محتوا و ... فعالیت هایی از این دست محدود به یک سال و یک دوره حشنواره نیست و در طول سال های بعد هم مردم آن شهر و روستا از آن بهره مند می شوند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش بودجه جشنواره های مرکز کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب اطلاع داد و گفت: برای سال آینده هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت بیشتری خواهد نمود هم دستگاه های دیگر حضور فعالانه و مشارکت خوبی خواهند داشت که امیدوارم این حضور و مشارکت بیشتر به ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی منجر گردد.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف همسوسازی و ایجاد وحدت رویه در برنامه ریزی کتابخوانی نهادهای مسئول در حوزه روستاها و عشایر و تحقق عدالت فرهنگی و توزیعی از طرف اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همراهی استان های سراسر کشور در حال برگزاری است.

متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه الکترونیکی اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی اطلاعات بیشتری در این خصوص را کسب نموده و یا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "افزایش حمایت وزارت فرهنگ از جشنواره های مرکز کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حمایت وزارت فرهنگ از جشنواره های مرکز کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید