شهر بتمن در کشوری آسیایی ، ملاقات با بتمن در ترکیه

به گزارش کتاب دینا، شاید شما هم از هواداران فیلم های ابرقهرمانی باشید و فیلم هایی مانند بتمن علیه سوپرمن و یا بتمن و جوکر را دیده باشید، در این صورت حتما با شخصیت بتمن آشنایی دارید و حتی شاید از علاقه مندانش هستید، پس جالب است بدانید که شهری در ترکیه و در استان آناتولی، درست با همین نام وجود دارد. همین چند سال پیش بود که شهردار شهر بتمن ترکیه از کمپانی برادران وارنر و کریستوفر نولان به علت ساخت فیلم بتمن و اجازه نگرفتن برای استفاده از نام شهر در فیلم، شکایتی را مطرح نمود و مطرح نمود که به علت تاثیرات روانی این فیلم برروی مردم شهر، نرخ جرم و جنایت در این شهر بالا رفته است. هرچند می دانیم که این طرح شکایت تنها یک بازی تبلیغاتی بود، زیرا شخصیت بتمن اولین بار در سال 1930، یعنی حدود بیست سال پیش از نام گذاری این شهر با این نام، در کتاب های دی سی کمیک به وجود آمد. با خبرنگاران همراه شوید تا بیشتر درباره این شهر بدانیم.

شهر بتمن در کشوری آسیایی ، ملاقات با بتمن در ترکیه

قضیه از چه قرار است؟؟

درواقع باید گفت شهر بتمن ترکیه که در جنوب شرقی این کشور واقع شده، ارتباطی به کتاب های کمیک ندارد. این کلمه در ترکیه معانی متعددی دارد. از طرفی مخفف نام کوهی در مجاورت شهر با نام Bati Raman می باشد. Bati به معنی غرب و Raman نیز در زبان کردی به معنای شادی می باشد، هرچند که محتمل است که رامان برگرفته از رحمان، از صفات خدا باشد.

از طرف دیگر، بتمن در قدیم و در زمان عثمانی به عنوان یک واحد مقدار گیری برای وزن مورد استفاده قرار می گرفته. این شهر، در قدیم دهکده ای کوچک با نام Lluh بود که بعدها به علت کشف روغن و نیز جاری شدن رودی در کنار آن به شهر امروزی و با این نام تبدیل گشت.

منبع: همگردی

به "شهر بتمن در کشوری آسیایی ، ملاقات با بتمن در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر بتمن در کشوری آسیایی ، ملاقات با بتمن در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید