ایرانسل رسما استفاده از باند 2300 مگاهرتز برای بهبود کیفیت اینترنت را آغاز کرد

به گزارش کتاب دینا، همان طور که در یکی دو خبر گذشته، اشاره شده بود؛ ایرانسل استفاده از باند 2300 مگاهرتز را آغاز کرده بود ولی امروز به طور رسمی و با حضور کنفرانسی وزیر ارتباطات، بهره برداری از فرکانس 2300 مگاهرتز را در شبکه خود آغاز کرد.

ایرانسل رسما استفاده از باند 2300 مگاهرتز برای بهبود کیفیت اینترنت را آغاز کرد

امروز (20 بهمن 1400) در مراسمی با حضور آنلاین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره برداری از لایه تازه فرکانسی 2300 مگاهرتز در شبکه پهن باند ایرانسل به صورت رسمی آغاز شد. همچنین در این مراسم، پروژه توسعه ظرفیت مرکز سوییچ ایرانسل در اصفهان افتتاح شد. مدیرعامل ایرانسل گفت فاز اول بهره برداری از فرکانس 2300 تا فروردین ماه سال آینده به سرانجام می رسد.

در تیرماه سال جاری، بخشی از فرکانس 2300 مگاهرتز در اختیار همراه اول و ایرانسل قرار گرفت تا ظرفیت شبکه موبایل خود را افزایش دهند. مزایده واگذاری باند فرکانسی 2300 در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد و در تیرماه اعلام شد همراه اول و ایرانسل در مجموع 40 مگ از این باند را در اختیار دارند.

مدیرعامل ایرانسل گفتند در فاز نخست، تا سرانجام فروردین ماه نزدیک به 700 سایت این اپراتور به فرکانس 2300 مگاهرتز وصل می شوند و در فاز دوم تا مهر ماه 900 سایت دیگر متصل خواهند شد. عباسی آرند، وعده دادند در صورت تامین تجهیزات، تا سرانجام سال آینده فازهای 3 و 4 این پروژه نیز به سرانجام برسد و همه سایت های ایرانسل بتوانند از فرکانس 2300 مگاهرتز استفاده کنند.

به گفته مدیرعامل ایرانسل فرکانس تازه در سایت های موجود استفاده می شود و به همین دلیل کاربران این اپراتور تغییر کیفیت را به زودی تجربه خواهند کرد. عباسی آرند تاکید کرد استفاده از این فرکانس در شهرهای بزرگی مانند تهران، مشهد، کرج، اهواز و تبریز و… که با اشباع ظرفیت روبرو هستند، در اولویت است.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات از شرکت ایرانسل و دیگر اپراتورها درخواست کرد هرچه سریع تر بهره برداری از فرکانس 2300 را آغاز و تکمیل کنند تا ظرفیت های تازهی در اینترنت موبایل برای کاربران فراهم شود.

گفتنی است ایرانسل در اولویت نخست می خواهد از فرکانس 2300 مگاهرتز برای اینترنت FDD و 4G LTE استفاده کند ولی خبرهایی نیز به گوش می رسد که از بهره برداری شود.

منبع: شبکه چی

به "ایرانسل رسما استفاده از باند 2300 مگاهرتز برای بهبود کیفیت اینترنت را آغاز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانسل رسما استفاده از باند 2300 مگاهرتز برای بهبود کیفیت اینترنت را آغاز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید