جوئل شوماخر درگذشت

به گزارش کتاب دینا، جوئل شوماخر از کارگردانان عظیم سینمای آمریکا و سازنده دو فیلم از مجموعه بتمن، پسران گمشده و سقوط در سن 80 سالگی در نیویورک درگذشت.

جوئل شوماخر درگذشت

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، جوئل شوماخر پس از خروج تیم برتون از کمپانی برادران وارنر ساخت فیلم های بتمن را در دست گرفت و اولین فیلم او در این مجموعه با عنوان بتمن برای همواره (1995) با بازی چهره هایی، چون وال کلیمر، تام لی جونز، جیم کری و نیکل کیدمن به فروشی بالغ بر 300 میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت.

شوماخر دومین و اخرین فیلم خود در سری فیلم های ابرقهرمانی بتمن را در سال 1997 با عنوان بتمن و رابین مقابل دوربین برد که در آن جورج کلونی در نقش بتمن و آرنولد شوارتزنگر هم در نقش شخصیت منفی بازی کردند.

ابتدای کار کارگردانی شوماخر در سال 1985 با فیلم پیروز آتش سنت المو رقم خورد که با بازی امیلیو استیوز، راب لو، اندرو مک کارتی و دمی مور همراه بود و داستان چند فارغ التحصیل کالج را در راستا زندگی روایت می کرد.

فیلم بعدی او کمدی ترسناک پسران گمشده (1987) بود که درباره گروهی از جوانان خون آشام بود که به یک شهر کوچک در کالیفرنیا مسلط میشوند. این فیلم گرچه مورد استقبال نوجونان نهاده شد، اما چندان به مذاق منتقدان سینمایی خوش نیامد.

مرگ باران (1990) با فیلمنام های از پیتر فیلاردی و با بازی جولیا رابرتس، کیفر ساترلند، ویلیام بالدوین، پروژه بعدی سینمایی جوئل شوماخر بود که به فروش 61 میلیون دلاری در آمریکا دست یافت.

فیلم تحسین شده سقوط محصول سال 1993 از پیروز ترین آثار جوئل شوماخر با بازی مایکل داگلاس است که در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن رونمایی شد و اثر بعدی او نیز فیلم پیروز موکل (1994) بر اساس رمان نوشته جان گریشام بود و سوزان ساراندون در نقش یک وکیل بازیگر اصلی آن بود.

هشت میلی متری فیلم بعدی شوماخر پس از ساخت دو فیلم بتمن (بتمن برای همواره؛ بتمن و رابین) بود و نیکلاس کیج بازیگر اصلی آن در نقش یک کاراگاه بود.

پس از ساخت فیلم بی نقص (1999) با بازی رابرت دنیرو و فیلیپ سیمور هافمن، فیلم باجه تلفن بازی کالین فارل و کیفر ساترلند از مهمترین فیلم های شوماخر است که مورد استقبال مخاطبان و منتقدان نهاده شده است.

گروه ناجور (2002) با بازی آنتونی هاپکینز و کریس راک، ورونیکا گرن (2003) با بازی کیت بلانشت، شماره 23 (2007)، نهر خون (2009)، دزواده (2010 و تجاوز (2011) از دیگر فیلم های سینمایی به کارگردانی جوئل شوماخر هستند.

شوماخر در سال 2013 کارگردانی چند اپیزود از سریال معروف خانه پوشالی محصول نتفلیکس را نیز بر عهده داشت.

منبع: فرارو

به "جوئل شوماخر درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوئل شوماخر درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید