درباره موش آهو چه می دانیم؟

به گزارش کتاب دینا، موش آهو یک پستاندار کوچک و مرموز است که در جنگل های جنوب شرقی آسیا زندگی می نماید. این جانور که کوچکترین پستانداران سُم دار شناخته شده در دنیا است، نامش را از شباهت خود به موش و آهو می گیرد.

درباره موش آهو چه می دانیم؟

به گزارش العربیه؛ برآورد جانورشناسان این است که موش آهو اولین بار حدود 34 میلیون سال پیش روی زمین ظاهر شد، و از آن موقع برای سازگاری با محیط خود تکامل یافته و مدام کوچک تر شده تا به اندازه فعلی رسیده است. طول عمر میانه موش آهو حدود ده سال است، اما این جانور در شرایط اسارت فقط حدود 6 سال عمر می نماید.

موش آهو که مثل یک آهوی مینیاتوری است، قهوه ای مایل به قرمز است، و لکه های سفید روی پشت و بدنش دارد. این حیوان پوزه ای نوک تیز و گوش هایی کوچک دارد، و دارای پاهای سُم داری است که به طرزی غیرمعمول نازک و بلند هستند.

زیستگاه طبیعی موش آهو پوشش های گیاهی متراکم و جنگل های مرطوب در جنوب شرقی آسیا مثل مالزی و اندونزی است. با این وجود، در اثر جنگل زدایی و از بین رفتن زیستگاه های طبیعی شان، این جانوران در سالیان اخیر مجبور شده اند خود را با زندگی در زیستگاه های بازتر مثل جنگل های کم درخت و حتی منطقه ها شهری سازگار نمایند.

موش آهو حیوانی شب زی است، و در هنگام شب کف جنگل را برای یافتن دانه ها و میوه های که از درخت ها افتاده اند جستجو می نماید. این جانور در طول روز برای دوری از شکارگران در پوشش گیاهی متراکم خود پنهان می گردد و استراحت می نماید. ببرها، پلنگ ها، مارها و پرندگان شکارگران اصلی موش آهو هستند.

با این حال، بزرگترین تهدید علیه موش آهو انسان است. از آنجایی که گوشت موش آهو در بعضی فرهنگ ها به عنوان غذای لذیذ شناخته می گردد، شکارچیان زیادی این حیوان را برای فروش در بازار شکار می نمایند. شکار بی رویه و از بین رفتن زیستگاه بزرگترین ها تهدیدها علیه موش آهو هستند، و باعث کاهش جمعیت کلی آن طی سالیان اخیر شده اند.

منبع: فرارو

به "درباره موش آهو چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره موش آهو چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید