منتقدان درباره فیلم آنِت چه می گویند؟

به گزارش کتاب دینا، فیلم آنت به کارگردانی لئوس کاراکس از چند روز قبل علاوه بر اکران در سالن های سینما، به صورت آنلاین هم در اختیار علاقه مندان قرار گرفته و در این مطلب نگاهی به مهم ترین آنالیز های منتشر شده برای این فیلم موزیکال انداخته ایم.

منتقدان درباره فیلم آنِت چه می گویند؟

آنت، به اسم ششمین فیلم بلند لئوس کاراکس در جشنواره فیلم کن 2021 نمایش داده شد. وجه های موزیکال و بازی آدام درایور در این فیلم مورد توجه منتقدان نهاده شد و جایزه برترین کارگردانی جشنواره کن هم به کاراکس رسید. آنت همزمان با شروع جشنواه کن در فرانسه روی پرده رفت و از چند روز قبل آمازون استودیوز اکران بین المللی و آنلاین آن را هم شروع نموده است.

منتقدان و سینمادوستان تا به امروز به طور کلی نگاه مثبتی به آنت داشته اند. برای این فیلم موزیکال در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب بر اساس 47 و 172 آنالیز امتیاز 65 از 100 و 70 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد اگرچه آنت حداقل در نظر منتقدان به قوت موتورهای مقدس و سایر فیلم های تحسین شده کاراکس نیست، اما اثر قابل قبولی است.

لئوس کاراکس فیلم ساز شصت ساله فرانسوی گزیده کاری است که با هر فیلمش توانسته قدمی رو به جلو بردارد. او در ابتدای جهت فیلم سازی اش با خون ناپاک و پولا ایکس در جشنواره های برلین و کن خوش درخشید و پس از بازگشت دوباره اش به فیلم سازی در سال 2012، با موتورهای مقدس توانست نظر مثبت سینمادوستان و منتقدان را جلب کند. به عقیده کاراکس بعضی از سینماگران فرانسوی سبک فیلم سازی و تفکرات او را دوست ندارند و به همین دلیل او بارها تصمیم گرفته از دنیای سینما کناره گیری کند.

گزیده نقدهای فیلم آنت

ای. او. اسکات از نیویورک تایمز

  • امتیاز: 100 از 100

آنت بر پارادوکس های خاص خود تسلط دارد. با اثری تفکربرانگیز و پیچیده درباره احساسات افسار گسیخته روبرو هستیم.

پیتر بردشاو از گاردین

  • امتیاز: 80 از 100

آنت یک نمایش بی محابا، رُک و دیوانه وار است که فراز و فرودهای احساسی و عصبی فراوانی در آن وجود دارد. فیلم ساز می خواهد درد جاری در اثر را حس کنیم، لذتش را بچشیم و آن را جدی بگیریم. بعلاوه بازی آدام درایور در آنت درخشان است.

رودریگو پرز از پلی فهرست

  • امتیاز: 75 از 100

هفتمین ساخته کاراکس فیلم عجیب و غریب و جذابی است، آنت از لحاظ روایی ساده بوده، اما از منظر هنری پیچیده به نظر می رسد. فیلم در بعضی دقایق اش شگفت انگیز است و کمی بعد گیج کننده می گردد؛ مانند فیلم های معمایی کاراکس و سبک موسیقی اسپارکس. (اسپارکس یک گروه موسیقی راک آمریکایی است که به خاطر رویکرد غیرقابل پیش بینی در آهنگسازی و لحن پیچیده، خلاقانه و گزنده ترانه هایش معروفیت دارد).

دیوید رونی از هالیوود ریپورتر

  • امتیاز: 50 از 100

جادوی فیلم سازی کاراکس سطح بسیاری از صحنه های فیلم را بالا برده است، مطمئن باشید. اما در کنار آن کارگردانی خوب یک ساده لوحی آزاردهنده روایی هم وجود دارد که باعث می گردد مخاطب چندان درگیر قصه نگردد.

آن هورنادای از واشینگتن پست

  • امتیاز: 37 از 100

آنت مناسب سینمادوستانی ست که فیلم های عجیب و غریب را می پسندند. اثر نو کاراکس بسیار پیچیده و پرمدعا ظاهر می گردد و گاهی هنری و نفس گیر می نمایاند، اما در پایان با خاتمه خوبی روبرو نمی گردد.

منبع: Metacritic

منبع: دیجیکالا مگ

به "منتقدان درباره فیلم آنِت چه می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتقدان درباره فیلم آنِت چه می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید