پیشنهاد کاهش رقم عوارض خروج از کشور

به گزارش کتاب دینا، کاهش 85 هزار تومانی عوارض خروج از کشور

به نقل از علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص افزایش عوارض خروج از کشور: عدد اعلام شده در خصوص عوارض خروج از کشور با ما نهایی نشده بود، بعلاوه اون گفت : ما انتظار داشتیم برای این کار از قبل با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هماهنگی های لازم انجام می شد. چرا که ما به افزایش نرمال و منطقی عوارض معتقدیم و با توجه به شرایط کنونی همانطور که قول داده ایم این موضوع را به وسیله دکتر جهانگیری پیگیری خواهیم نمود. خبرنگاران در ادامه بیشتر درباره کاهش رقم عوارض خروج توضیح خواهد داد.

پیشنهاد کاهش رقم عوارض خروج از کشور

علی اصغر مونسان، در ادامه بیانات خود فرمود پیشنهاد کاهش عوارض تا 85 هزار تومان به آقای نوبخت ارجاع شده است و امید است در جلساتی که با ایشان داریم، به عددی منطقی بابت عوارض خروج از کشور برسیم و بتوانیم به کاهش عوارض خروج از کشور نسبت به رقم اعلام شده دست یابیم تا رضایت عمومی برقرار باشد. اگر چه مهم تر از همه این است که هزینه حاصل از عوارض خروج از کشور صرف توسعه زیر ساخت های توریستی و حمایت از توریستان خارجی جهت ورود به کشور گردد، چرا که این کار برای کشور ارزآوری دارد. نکته ای که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی، علی مونسان بیان نمود در خصوص نقدهایی مبنی بر نگاه عایدی طلبانه دولت به عوارض خروج از کشور این طور بود که : این نگاه به هیچ وجه وجود ندارد چرا که ما در پی افزایش منطقی عوارض خروج از کشور هستیم و انتظارمان از آنچه آید می گردد توسعه صنعت توریستی در داخل کشور است.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا در سال 95 که ما 9 میلیون توریست به خارج از کشور داشته ایم، رقم 10 هزار تومان از هر 75 هزار تومان عوارض خروج از کشور که باید به سازمان مربوط تعلق می گرفت، که آیا تلعق گرفته است یا خیر؟! گفت: (علی القاعده تخصیص کامل نیست. از 40 میلیارد تومان سهم عوارض خروج در سال 96، حدود 20 میلیارد تومان به این سازمان تعلق گرفت،) یعنی 50 درصد پولی که باید داده می شد، تخصیص دادند. بعلاوه او در ادامه این پاسخ بیان نمود که این بودجه به منظور توسعه زیر ساخت های توریستی باید به این سازمان تعلق بگیرد.

بعلاوه علی اصغر مونسان ادامه داد: پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی و توریستی این است که عوارضی که از خروج مسافران گرفته می گردد در بودجه سازمان ردیف مشخصی به نام توریستی داشته باشد، نه این که در سر جمع عایدیهای سازمان لحاظ گردد و آن هم خرج بازسازی و کاوش گردد. پیشنهاد ما این است که عایدی حاصل از عوارض خروج از کشور مسافران می بایست صرف حمایت از تورهای خارجی ورود به کشور و توسعه توریستی داخلی گردد.

علی مونسان با اشاره به تبلیغات توریستی بعلاوه ادامه داد که این موضوع یکی از مهمترین بخش های صنعت توریستی بوده و باید به آن اهمیت بیشتری داده گردد. وی گفت: تبلیغات و معرفی یکی از پایه های اساسی توریستی هر کشور می باشد که باید از عایدی حاصل از عوارض خروج از کشور سهمی داشته باشد، این در حالی است که ما کاملا از آن قافل هستیم و هیچ گونه معرفی وتبلیغاتی در این زمینه نداریم، پس چطور می خواهیم انتظار ورود توریست خارجی به داخل کشور را داشته باشیم؟

مونسان بعلاوه ادامه داد که با توجه به افزایش نرخ حامل های انرژی که در سال تازه وجود دارد، هرگز نمی توان این تفکر که افزایش عوارض خروج از کشور می تواند راهی برای توریستی داخلی و بعلاوه جلوگیری از خروج ارز کشور دانست زیرا این موضوع تنها باعث کاهش توریستی می گردد حال چه داخلی و چه خارجی باشد. البته وی خاطر نشان کرد : حامل های انرژی بحث جدایی است و نمی توان گفت که با توریستی دارد، او اضافه کرد که نباید قافل از این موضوع بود که مصرف سوخت و سرانه انرژی ایران در قیاس با خیلی از کشورها بالا است، و این تصمیم لزوما تصمیم اشتباهی نیست و آن را متناقض با توریستی نمی دانم. زیرا برای سفر و توریستی همیشه راه های متنوعی وجود دارد که بتوان از مصرف انرژی کاسته گردد. اما به عقیده این جانب باور دارم که افزایش حامل های انرژی حتما باعث گران تر شدن حمل ونقل می گردد و اثرات منفی بر توریستی خواهد داشت، کما این که تأثیرش به بخش های زیادی وارد می گردد. بعلاوه او بیان نمود که باید این قبیل اتفاقات با نگاه های کارشناسانه انجام گردد و عددهای بدست آمده صرف منافع ملی و بعلاوه توسعه توریستی گردد.

وی در سرانجام بیانات خود به این نکته واکنش جدی نشان داد، که ما نگاهمان نباید به عوارض خروج از کشور ایجاد عایدی باشد چرا باید عوارض خروج از کشور کسب نیست، بلکه باید این پول صرف تامین منافع کشور در جهت توسعه توریستی داخلی و افزایش ورود توریستان خارجی به داخل کشور می باشد. حوزه توریستی اقدامی متقابل در جهت تامین منافع کشور بوده و باید به عنوان یک اصل مهم بر شمرده سود.

منبع: الی گشت

به "پیشنهاد کاهش رقم عوارض خروج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد کاهش رقم عوارض خروج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید