کمپانی تایوانی TSMC میخواهد تا یکی از کارخانه های فراوری قطعات خود را در ایالات متحده راه اندازی کند

به گزارش کتاب دینا، تأمین کننده اصلی قطعات محصولات اپل، در فکر گسترش خدمات خود است.

کمپانی تایوانی TSMC میخواهد تا یکی از کارخانه های فراوری قطعات خود را در ایالات متحده راه اندازی کند

به گزارش کتاب دینا به نقل از جی اس ام،اگر به خاطر داشته باشید، وال استریت ژورنال در ماه می امسال میلادی (2020) گزارش داد که کمپانی تایوانی TSMC میخواهد تا یکی از کارخانه های فراوری قطعات خود را در ایالات متحده راه اندازی کند. حالا رویترز امروز گزارش داده است که این اتفاق یک مرحله به تبدیل شدن به واقعیت نزدیک تر شده است. این شرکت تایوانی، فاز اولیه راه اندازی کارخانه اختصاصی در ایالت آریزونا را آغاز نموده و با سرمایه گذاری 3.5 میلیارد دلاری، این پروژه را استارت زده است. کل هزینه ساخت و راه اندازی این خط فراوری، 12 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

وظیفه تأیید سرمایه گذاری های عظیم صورت گرفته توسط شرکت های تایوانی در خارج از کشور بر عهده وزارت امور مالی این کشور است. برنامه طولانی مدت مسئولان TSMC طبق اعلامیه ای که اوایل امروز اعلام شد، توسط وزارتخانه مربوطه تأیید شده است. پیش بینی می گردد که این کارخانه در سال 2024 آغاز به کار نموده و خروجی آن، تراشه هایی با معماری 5 نانومتری باشد. اما تا زمان راه اندازی این خط فراوری، احتمالا شاهد بهره برداری از تراشه های 3 نانومتری خواهیم بود. کارخانه TSMC در ایالت آریزونا اقدام به ساخت ویفرهای 12 اینچی خواهد نمود که 20 هزار دستگاه در ماه، از آن ها استفاده خواهند کرد.

این کارخانه ابتدا توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و با هدف پیشرفت ایالات متحده در حوزه تکنولوژی پایه گذاری شد. در حالی که بسیاری از شرکت ها مانند اپل، اغلب فرایند طراحی محصولات را در خاک آمریکا انجام می دهند، اما فرایند سرهم بندی و اتصال قطعات سخت افزاری در کشورهایی مانند چین و تایوان انجام می گردد. دونالد ترامپ مدتی پیش، مذاکرات خود با مسئولان TSMC در مورد راه اندازی خط فراوری چیپست ها در کشور آمریکا را انجام داده بود و قصد داشت تا از این طریق، امتیاز عظیمی برای خود در مورد ماندن در پست ریاست جمهوری ایالات متحده کسب کند. چرا که TSMC به عنوان عظیم ترین فراوری کننده تراشه در سراسر جهان شناخته می گردد و راه اندازی کارخانه و دفتر کاری آن ها در کشور آمریکا، اتفاق بسیار عظیمی به حساب می آید. اما حالا به نظر می رسد که هنگام راه اندازی و آغاز به کار این کارخانه، دونالد ترامپ از کار برکنار شده و شخص دیگری به جای وی، در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.

منبع: جام جم آنلاین

به "کمپانی تایوانی TSMC میخواهد تا یکی از کارخانه های فراوری قطعات خود را در ایالات متحده راه اندازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپانی تایوانی TSMC میخواهد تا یکی از کارخانه های فراوری قطعات خود را در ایالات متحده راه اندازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید