مصالح ساختمانی

عکس ، اسباب بازی های شگفت انگیز چند هزار ساله!

آیا بچه ها در باستان اسباب بازی داشته اند؟ این پرسشی است که زومیت در مقاله ای با بررسی آثار کشف شده در میان اکنشافات باستانی به آنها پرداخته است.

20 شهریور 1401

دیوار اتاق کارتان را دکور بزنید

شما می توانید در دفتر کار خود در اداره یا اتاق کار خصوصی در منزل جوی ایجاد کنید که هم شیک و مدرن باشد و هم روح افزا و انرژی بخش؛ البته بدون اینکه حواستان پرت شود و نتوانید کار ارباب رجوع یا کارهای اداری را به خوبی به انجام برسانید.

16 مرداد 1401

تماشای عکس های ترسناک برتر سال از دید عکاسان نشنال جئوگرافی

مکان های عجیب و غریب در کره زمین کم نیستند، مکان هایی که بارها شگفت انگیز بودن شان از راه های علمی ثابت شده است؛ رفتن به برخی ماجراجویی ها دل وجرات می خواهد!

23 تیر 1401

پلیمروزوم ها به انتقال siRNA به تومور سرطانی کمک می کنند

پژوهشگران دانشگاه آلاباما پلیمروزوم هایی با ابعاد 100 نانومتر ساختند که می توانند با موفقیت siRNA ها را به تومور سرطانی برسانند.

21 تیر 1401

ربیعی: فقط نگرانم که 72 ساعت دیگر باید به مصاف سپاهان برویم، فشردگی بازی ها همه را مستهلک نموده است

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان اعتقاد دارد فشردگی بازی های لیگ برتر و جام حذفی همه تیم ها را از لحاظ جسمانی مستهلک نموده است.

5 اسفند 1400

از ظرفیت های قانونی برای بهینه سازی مصرف انرژی استفاده گردد

نشست کمیته برق کمیسیون انرژی اتاق ایران درباره بهینه سازی انرژی برگزار گردید؛ در این نشست ابتدا آرش نجفی درباره وظایف کمیته های تخصصی این کمیسیون گفت. باید بتوانیم در حوزه های متعدد انرژی هماهنگ و منسجم عمل کنیم.

23 دی 1400

ملایر در چند قدمی احداث کارخانه کاغذسازی با کشت لوفا

خبرنگاران/همدان گیاه لوفا، گیاهی متعلق به منطقه ها گرم و مرطوب آمریکای جنوبی کاربردهای بسیاری در زمینه های پزشکی، سلامت پوست، صنعت کاغذسازی و خودروسازی دارد که برای اولین بار از طریق یک کارآفرین ملایری در فضای باز در اراضی شهرستان با موفقیت کشت شده...

11 آذر 1400

امیدی به خانه دار شدن زوج های جوان نیست

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: یک زوج کارمند که حقوق آنها حتی به 10 میلیون تومان هم نمی رسد اگر در سال هیچ هزینه ای نکنند، شاید بیشتر از 40 سال طول بکشد که خانه دار شوند.

24 مهر 1400

اختلالات ایمنی Rh در حاملگی(1)

ایمونولوژی فراوری مثل ایمونولوژی فراوری مثل به یکی از رشته های مهم زنان تبدیل شده است. متخصص زنان تنها فردی است که می تواند پیوندبافتی طبیعی از یک فرد به فرد دیگر را در حاملگی مشاهده کند. هنوز هم معین نیست که چگونه جنین وجفت در برابر سیستم ایمنی کارآمد...

5 مهر 1400

مزایای عرضه سیمان در بورس کالا

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا شیخان گفت: از ابتدای سال جاری با پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته و موافقت وزارت صنعت، به تدریج کارخانجات و واحدهای تولیدی سیمان به صورت داوطلبانه وارد بورس کالا شدند.

18 شهریور 1400

اعلام کشف یک قلعه تاریخی در ترکیه

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، کشف یک قلعه تاریخی در ترکیه صورت پذیرفت.

22 تیر 1400

با این تانک مثل فوت کردن به شمع، به چاه های نفت مشتعل کویت فوت می کردند تا خاموش شوند!

تصور کنید که شما یک تانک قدیمی روسی را با دو موتور هواپیمای جت و مقدار زیادی آب ترکیب کنید تا یک دستگاه عجیب آتش نشانی بسازید که قادر باشد که حتی حریق چاه های نفت را خاموش کند!

18 تیر 1400

پیچیدگی تحریم ها و تاکید نامزد نخست وزیری مالی بر تعهدات بین المللی

یک روز پس از قطع رابطه نظامی فرانسه با مالی، نامزد نخست وزیری این کشور غرب آفریقایی تاکید کرد که کشور متبوعش به تعهدات بین المللی پایبند بوده و تحریم ها علیه باماکو شرایط را برای این کشور پیچیده می کند.

11 تیر 1400

نکات پزشکی که باید در زمان سفر با هواپیما بدانیم!

ممکن است بعضی از افراد سریع تر به مقصد رسیدن را اولویت سفر قرار دهند، اما بهتر است در جریان باشید بعضی افراد با سوار شدن به هواپیما دچار بعضی مسائل سلامتی می شوند. در این مقاله می خواهیم در خصوص نکات پزشکی سفر با هواپیما صحبت کنیم.

9 تیر 1400

سیاهی اعتیاد بر صورت سی و سه پل

از دیوارنویسی و ترک هایی که بر اثر خشکسالی و عبور مترو بر تن سی و سه پل نشسته، از ترقه زدن بر دیواره ها و رفتن بر پشت بام سی وسه پل و تفریحات بخت آزمایی بعضی جوانان روی پل که بگذریم، از نرده کشی سی و سه پل با عنوان ایمن سازی به خاطر سقوط دانش آموز 16 ساله از...

7 خرداد 1400

مدافع پرسپولیس دربی جام حذفی را از دست داد

مدافع جوان تیم فوتبال پرسپولیس دربی جام حذفی را به دلیل مصدومیت از دست داد.

19 مهر 1399

خبرنگاران برخی معادن به شهرداری های خراسان جنوبی واگذار می شود

بیرجند - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: به منظور تقویت بنیه اقتصادی شهرداری ها، برخی معادن در محدوده شهرهای استان برای تامین نیازهای عمرانی به شهرداری ها واگذار می شود.

8 شهریور 1399

غرق شدن کشتی ایرانی بهبهان در آب های سرزمینی عراق

معاون دریایی سازمان و دریانوردی با تشریح آخرین شرایط کشتی غرق شده ایرانی در آبهای عراق، گفت: 2 نفر از خدمه این حادثه مفقود شده اند.

14 مرداد 1399

مدل های جدید سنگ راه پله دوبلکس در رنگ های سفید و مشکی

راه پله های سنگی از عناصری هستند که با گذر زمان، به هیچ عنوان کلاس و زیبایی خود را از دست نمی دهند. از همین رو انتخاب سنگ راه پله دوبلکس به روشی صحیح و درست، تقریبا تا سرانجام عمر ساختمان می تواند شما را از بابت داشتن یک راه پله لوکس و زیبا بی نیاز کند. اما...

3 مرداد 1399